Ny ejer af rejeforummet.

Nyheder fra http://www.rejeforum.dk
Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Ny ejer af rejeforummet.

Post by Benjamins61 »

Hej alle reje entusiaster :)

Som nogen af jer nok ved, har der været søgt ny ejer af rejeforummet.
Jeg har skrevet med Carsten om overtagelse af rejeforummet og jeg er så heldig at måtte overtage det. Jeg synes det ville være ærgerligt, at så meget god viden skulle gå tabt. Jeg har selv brugt siden meget og det er en af grundende til, at jeg er nået hertil hvor jeg er i hobbyen idag. En anden grund er også, at man ikke er bange for at spørge om hjælp herinde, for folk er så flinke og hjælpsomme.
En af tingene jeg synes er bedre ved rejeforum og som er grunden til jeg gerne vil overtage og betale for siden er, at det er meget mere brugervenligt og nemt at finde ud af, plus du må sælge, købe og bytte hvilket ikke er tilladt på Facebook.

Jeg har selvfølgelig lidt planer for hvad der skal ske i/med rejeforum, men er også åben for ideer, hvis der er nogen der ligger inde med noget f.eks ”sådan får du flere folk her ind” eller ”det skal du have lavet om” eller ”det her kan være flot”?
Det skal siges, at jeg ikke er nogen rejeekspert. I får lige en hurtig beskrivelse af hvordan jeg startede og hvor jeg er i dag. For 9-10 år siden stiftede jeg for første gang bekendtskab med rejer og jeg var slet ikke klar over, hvor stor en verden det var. Jeg købte de første rejer i Frederikshavn ved en ældre herre og købte den gang cherry og rød rilli. Jeg syntes de var meget fascinerende, men ikke noget jeg tænkte der nogensinde skulle blive min hobby. Dengang var det bare et selskabskakvarie med fisk jeg havde. Så gik der små 2 år og jeg begyndte at finde ud af, hvor mange forskellige variationer af farver man kunne få dem i og jeg blev fuldstændig solgt og kunne slet ikke vente med at komme i gang. Jeg købte den gang 4 plastik baljer i mens jeg ventede på at få speciel fremstillet akvarier som skulle stå i en reol, for jeg skulle jo bare i gang. Efter et års tid skulle vi flytte igen og kunne ikke få dem med, men gemte akvarierne og det er først her efter 2017, at jeg er begyndt igen og jeg går forholdsvis meget op i det på hobbyplan.
Jeg håber, at folk vil være med til at tilføre mere liv til rejeforummet og håber vi får en masse gode timer sammen :D

Bedste hilsner Benjamin :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by monjak2444 »

velkommen til benjamin bliver spændende tid a t gå i møde,glæder mig til at se dine planer.


mvh

Deniz

Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by Benjamins61 »

Mange tak Deniz. Det håber jeg ihverfald :)



Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by Benjamins61 »

Jeg beklager at 2 af kommentarerne er blevet slettet :(
Da siden skulle opdateres og jeg aldrig har prøvet det før, drillede det mig lidt, så røg de desværre :roll:

I må hellere end gerne skrive kommentarerne igen :D
Der var en med idéer til siden?

Mvh Benjamin :)



kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by kylmann »

Jeg er rigtig glad for at der var en som kunne tage over, som du selv siger rigtigt meget god viden der ville gå tabt.



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by d9ha »

Hej Benjamin,

Kan som de andre kun sige positivt om, at du har mod på at køre det videre.

Jeg havde et indlæg med et par forslag:
En ugentlig reje i fokus - en art eller farvevariant. Kræver en del arbejde fra admins side, men man kan jo finde meget på nettet, man kan tage udgangspunkt i.

Så foreslog jeg også at man kunne starte et emne op engang imellem og høre hvad brugerne havde af erfaringer og tilføjelser. kunne f.eks. være Omvendt osmose / hanevand , hjemmegjort foder, skadevirkning eller ej fra muslingekrebs / planaria, flere arter i samme akvarie. Bare for at nævne et par stykker. Der er mange ting, der kan diskuteres. Mig bekendt foreligger der ikke en facitliste :-)


Mvh
Henrik

Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by Benjamins61 »

Kylmann: Det er jeg glad for at høre :) Ja det ville være ærgerligt :( Ja der er så meget guld både for nybegynder og erfarne :)

d9ha: Det er jeg glad for at høre :) Det er kanon gode forslag henrik, det er klart nogle jeg vil skrive mig bag øret tak :)



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by Jonas »

Tillykke med overtagelsen af rejeforum👏👏
Godt at se, at det stadig bliver kørt videre 😊
Lyder som om, at du har fået nogle rigtig gode forslag fra Henrik til at bringe lidt liv tilbage i forummet igen.



kok68
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 61
Joined: 07 May 2018, 21:56
Lokation.: Aulum vestjylland

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by kok68 »

Fedt at sitet kører videre ;) rigtig dejlig du gider dette Benjamin :)
Synes generelt at rejeforum som det har kørt, er perfekt, dog savner jeg lidt mere info om artsbeskrivelser ift nye varianter. Så mit forslag til forandringer bliver nye opslag om arts beskrivelse, hvad er der kommet af nye varianter, og hvad er de krydset med mm :)



Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: Ny ejer af rejeforummet.

Post by Benjamins61 »

Mange tak Jonas 😊 Det er rigtige gode forslag og helt sikkert noget der vil blive arbejdet med👍

Kok68: Mange tak😊 Super godt forslag det vil jeg prøve at kigge nærmere på👍😉

Virkelig gode forslag folk er kommet med👍👏



Post Reply