Bluebolt kendetegn?

Pinto, Blue Bolt, Red Bolt, King Kong, Panda, Red Wine, Red Ruby, Mischlinge
Post Reply
mokinimca
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 63
Joined: 17 May 2015, 08:54

Bluebolt kendetegn?

Post by mokinimca »

Jeg har fået en lille stamme snow white fra tyskland for 3-4 måneder siden, som er begyndt at yngle flittigt. Det sjove er, at der er begyndt at komme lidt blue bolt imellem dem også. Jeg tænker det må stamme fra nogle "bedsteforældre", men hvordan kendetegner man egentlig en bluebolt? Det varierer en smule hvor meget blå der er i dem......nogle har en del blå farve, mens andre "kun" er blå på forkroppen, som jeg egentlig mener en bluebolt skal være.
Kan jeg lade dem gå i samme balje, eller skal jeg have dem sorteret fra hvis jeg gerne vil have en stamme bluebolt?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by monjak2444 »

mokinimca wrote:Jeg har fået en lille stamme snow white fra tyskland for 3-4 måneder siden, som er begyndt at yngle flittigt. Det sjove er, at der er begyndt at komme lidt blue bolt imellem dem også. Jeg tænker det må stamme fra nogle "bedsteforældre", men hvordan kendetegner man egentlig en bluebolt? Det varierer en smule hvor meget blå der er i dem......nogle har en del blå farve, mens andre "kun" er blå på forkroppen, som jeg egentlig mener en bluebolt skal være.
Kan jeg lade dem gå i samme balje, eller skal jeg have dem sorteret fra hvis jeg gerne vil have en stamme bluebolt?
det er lidt svært at sige med bb nogle af mine ligner snowwhites når de bliver født men efterhånden når de bliver ældre for de mere farve,så giv dem lidt tid så du kan ser om du har fået bb også ville jeg selektere dem fra og eventuelt smide et par kk hanner på dem får at dem blå.

hvad med rosa farvet snowwhites har du fået nogle af dem.


mvh

Deniz

mokinimca
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 63
Joined: 17 May 2015, 08:54

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by mokinimca »

monjak2444 wrote:
mokinimca wrote:Jeg har fået en lille stamme snow white fra tyskland for 3-4 måneder siden, som er begyndt at yngle flittigt. Det sjove er, at der er begyndt at komme lidt blue bolt imellem dem også. Jeg tænker det må stamme fra nogle "bedsteforældre", men hvordan kendetegner man egentlig en bluebolt? Det varierer en smule hvor meget blå der er i dem......nogle har en del blå farve, mens andre "kun" er blå på forkroppen, som jeg egentlig mener en bluebolt skal være.
Kan jeg lade dem gå i samme balje, eller skal jeg have dem sorteret fra hvis jeg gerne vil have en stamme bluebolt?
det er lidt svært at sige med bb nogle af mine ligner snowwhites når de bliver født men efterhånden når de bliver ældre for de mere farve,så giv dem lidt tid så du kan ser om du har fået bb også ville jeg selektere dem fra og eventuelt smide et par kk hanner på dem får at dem blå.

hvad med rosa farvet snowwhites har du fået nogle af dem.
nogle kan måske godt se en anelse rosa ud men slet ikke sikker.....hvad ville de i så fald kunne kaldes ?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by monjak2444 »

tænker du på det modsatte af en bluebolt hedder det en red bolt og vis det er snowwhite med pink skær kalder man den rosa og blåt skær ved jeg faktisk ikke hvad de kalder den andet end snowwhite med blåt skær i.


mvh

Deniz

mokinimca
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 63
Joined: 17 May 2015, 08:54

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by mokinimca »

monjak2444 wrote:tænker du på det modsatte af en bluebolt hedder det en red bolt og vis det er snowwhite med pink skær kalder man den rosa og blåt skær ved jeg faktisk ikke hvad de kalder den andet end snowwhite med blåt skær i.
kan sgu være det "bare" er snowwhite med lidt blåligt i sig så :) Men det er skam også okay



User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by Henrik_Hundslev »

Jeg mener at den eneste sikre måde at afgøre om det er en BB eller snow er at krydse den med en Taiwan. Kommer der Taiwan unger er det en BB... kommer der mischlinge/bee er det en snow.....


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

mokinimca
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 63
Joined: 17 May 2015, 08:54

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by mokinimca »

De ser sådan ud..... hører meget gerne jeres meBing [img]
20161021_163811.jpg
20161021_163811.jpg (4.47 MiB) Viewed 10070 times
[/img]
20161021_163651.jpg
20161021_163651.jpg (4.38 MiB) Viewed 10070 times



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by monjak2444 »

det er bb har aldrig haft en snowwhite der var så blå :) tillykke med dem.

den reje helt venstre på billed 1 ligner den har det rosa skær i sig.


mvh

Deniz

mokinimca
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 63
Joined: 17 May 2015, 08:54

Re: Bluebolt kendetegn?

Post by mokinimca »

tak.....kom da helt i tvivl men mener også det burde være BB



Post Reply