Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by Bjarne »

Har haft en lidt utrolig oplevelse med mine rejer .
Jeg har tømt et akvarie så godt jeg kunne for Blå Tiger rejer , da jeg roder med og få unger af black devil snail ,og da de skal opdrættes på brak vand har jeg tømt halvt delen af vandet ud af akvariet og fyldt det op igen med vand fra et saltvands akvarie ,
til min store overraskelse har jeg opdaget at de tilbage blivende rejer lever fint i brakvand , det overrasker mig lidt :shock:
Så de er åbenbart ikke så sarte med vandværdier .



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by monjak2444 »

hey bjarne det lyder vildt det der.

til gengæld elsker jeg de snegle du prøve at yngle,de ser så forhistoriske ud når der bare hænger et 8-10 snegle på dit akvarie glas :)

men held og lykke med projektet håber det lykkes dig og intressant at dine tigerrejer overlever i brakvand :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by Bjarne »

Sneglene har det fint efter de er kommet på Brakvand , nu skal jeg bare have hævet temp , tvivler på de sidste rejer klare både brakvand og 28 grader , men må se hvad der sker .
Det er ikke meget information jeg har kunne finde om Black devil snail , kun at de yngler i brakvand også temp :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by monjak2444 »

super lækkert at høre bjarne og kunne være sjovt vis rejerne udvikler sig videre saltvandet lol

og ja jeg havde samme problem da jeg havde mine ingen info på dem nogen steder og jeg kunne ikke engang finde deres temperatur de skulle have nogensteder på nettet.

men fine dyr og håber det lykkes for dig :) hold os endelig opdateret :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by Bjarne »

Der er lidt information om dem her https://en.wikipedia.org/wiki/Faunus_ater det er ikke en snegl der lige er opdaget :)
Og den burde være til og opdrætte med det antal man kan finde http://lkcnhm.nus.edu.sg/nis/bulletin20 ... 15-121.pdf :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by monjak2444 »

ja lige præcis bjarne den snegl har været opdaget for længe siden,så hvorfor der ingen info er rigtigt om den er mig en gåde :)og tak for links,er du gal der er mange snegle på billed nr 4 i pdf filen wow.


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by Bjarne »

monjak2444 wrote:ja lige præcis bjarne den snegl har været opdaget for længe siden,så hvorfor der ingen info er rigtigt om den er mig en gåde :)og tak for links,er du gal der er mange snegle på billed nr 4 i pdf filen wow.
Det var så lidt :D



User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by Bjarne »

En lille opdatering , efter temp er hævet lidt kan jeg ikke se rejer i akvariet mere , om det er saltvandet der i længden har taget livet af dem eller temp ?
Men sneglene har det fint :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by monjak2444 »

spændene hold os endelig opdateret bjarne med makrolinse og makrovideo og det hele tak :D men det er ski spændene og se om det lykkes for dig.


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Caridina cantonensis sp. "Blue Tiger"

Post by Bjarne »

Skal prøve og huske det , ingen tegn på æg i nu :D



Post Reply