Hjælp dør en efter en?

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hjælp dør en efter en?

Post by monjak2444 »

hej benjamin du måler i dh er det muligt du kan måle gh og kh så kan de bedre hjælpe dig og min bud er ret simpelt få købt noget gh mineral salt og en microsimens måler,og salt vandet stille og roligt op på 250ms i løbet af nogle uger så skal det nok gå,angående din co2 har jeg desværre ikke forstand på :) håber de klare den.


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Hjælp dør en efter en?

Post by Aquahorti »

Benjamins61 wrote:Okay godt at høre det højt sandsynlig ikke er den sten..

Okay men hvad kommer sådan en jordbakterie af, er det noget der måske har været i min vandbeholder??

Jeg har bare lagt sten i kogende vand i ca 5 minutter.

Kan godt se jeg skal til at starte helt forfra, men det bliver ikke regnvand.

Må man spørg efter hvad hvad vand du holder dine rejer i, og hvad rejer du har??

Har nu lige set 2 rejer, 1 med æg også 1 yngel..
Forstår det ikke helt, hvis de har det dårligt, hvordan kan en af de så gå med æg??

Så må det næsten være pga skal skift??
Om 5 minutters kogning er nok er jeg ikke sikker på, det vil afhænge af hvor evt. bakterier sidder. Jeg kan sagtens opsætte et realistisk senarie hvor det ikke vil være nok, da temperaturen inde i bunden af en sprække i stenen ikke kommer langt nok op til at dræbe bakterierne.

Jeg har Neocaridina davidia, som alle går i alm. vandværksvand. Jeg bruger forskellige substrater, fra fint sand, over fint grus, til ADA, Dennerle og Tropica soil.
(Dennerle soil er efter min mening noget bras til planter men OK til rejerne, ADA er rigtig god til planter men jeg er ikke helt sikker på at det er super godt til rejerne, Tropica er efter min mening velegnet til både planter og rejer. Sand og grus har jeg efterhånden mere fidus til end ADA, men det kræver lidt mere arbejde)

Håber det hjælper mere end det evt. forvirrer.



Post Reply