Stardust

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
DPedersen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 14 Jan 2018, 20:38
Lokation.: 6400

Stardust

Post by DPedersen »

Nogen der kender disse skønne rejer? Overvejer et 3 lille akvarie med dem i. Alt info er velkommen :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Stardust

Post by monjak2444 »

det er en meget fin reje som blev opdaget for cirka 2år siden nu vil jeg tror vis du er heldig så har kim kastberg nogle til salg.


mvh

Deniz

DPedersen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 14 Jan 2018, 20:38
Lokation.: 6400

Re: Stardust

Post by DPedersen »

Det er meget fint, men ved ikke lige hvem han er (er jo ny herinde)

Syntes bare da jeg læste om dem, at jeg faldt over flere interessante detaljer:
Får mere hvid pigment med alderen, altså fortsætter deres farveudvikling som voksne
Kan pares med nærmest alt, også uden at rejen bliver kedelig grå, hvilket kunne give nogle interessante forsøg
Den må ikke længere blive fanget vildt, hvilket gør at dens vildform hurtigt vil blive sjælden :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Stardust

Post by monjak2444 »

det er derfor jeg er her ,så jeg kan hjælpe jer,skal nok få ham til at se tråden her :)

de er utroligt interessante og utroligt flotte især når de er helt mørke med deres stardust mønster der bare skinner op.

jep der er mange der laver forsøg med dem nu,men normalt når man krydser rejer er første kuld somregel altid kedelige at se på men man kan fornemme nogenlunde hvilken vej man vil gå.

interessant det vidste jeg ikke det lyder rigtigt godt :) er helt sikkert en reje der skal i mine akvarier :)


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Stardust

Post by kim m »

Stardust er en ubeskrevet Caridina-art fra Hongkong. Altså en vild reje.

Hunnerne får rigtig nok flere prikker med alderen og kan blive ret flotte med både blå, røde og brune nuancer. Hannerne er noget mere fesne at se på.
De yngler helt sindssygt men krydser desværre ikke så let med andre.

Jeg har selv forsøgt med taiwans, Caridina cantonensis (ykk, tangerine tiger og aura blue) pc Caridina mariae (btoe) uden held, men der er vist et par stykker som har haft held med blue tiger i Tyskland.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Stardust

Post by monjak2444 »

takker kim og det må jeg godt nok sige du har prøvet lidt af hvert,kunne godt tænke mig at se det kryds med blue tiger wow


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Stardust

Post by kim m »

Har ikke set resultatet af krydset udover nogey småt yngel som en påstod var stardust x btoe.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

DPedersen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 14 Jan 2018, 20:38
Lokation.: 6400

Re: Stardust

Post by DPedersen »

Hej Kim,
Er det en reje værd at have? Eller har du foreslag til endnu mere interessante rejer? :)

Mit håb var lidt at give dem en flot pinto (selvf andet akvarie end deres artsakvarie) og yngle med :)



DPedersen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 14 Jan 2018, 20:38
Lokation.: 6400

Re: Stardust

Post by DPedersen »

Det minder mig også om, har i andre artsakvarier, hvor i kun holder 1 stamme i? Det har indtil videre været min fremgangsmåde, men mangler hele tiden akvarier for nye rejer! xD

Fo info: Jeg har valgt at bruge fluval spec 3 version 2 akvarier til rejer. Ved nogen holder en stor med opdeling, men har bedre kunne lide disse små fantastiske akvarier, som jo er lavet til et artsakvarie :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Stardust

Post by monjak2444 »

helt klart en reje der er det værd efter min mening.

jeg holder 1 art per akvarium af den simple grund at rejerne i skal konkurrere med hinanden også er du sikker på din stamme bliver stor.

sidder der en powerhead bag dit akvarie skal du være sikker på rejer ikke kommer der om bag i og størrelsen er helt fin til rejer.


mvh

Deniz

Post Reply