Er tigerrejer OE blinde?

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
Post Reply
User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Er tigerrejer OE blinde?

Post by Jonas »

Man kan i hvert fald godt tro det, når man ser på de videoforsøg, som der hermed linkes til.
http://www.crustahunter.com/de/node/1170

Vurder selv...



Nicky
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 7
Joined: 01 Oct 2011, 17:29
Lokation.: Odense

Re: Er tigerrejer OE blinde?

Post by Nicky »

Interessant.. Umiddelbart vil jeg være tilbøjelig til at konkludere det samme som ham. Det virker ihvertfald mere sandsynligt at de kan blive blinde af selektiv avl end at de skulle ændre adfærd :?:



Kimbramsen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 16
Joined: 24 Dec 2016, 10:01
Lokation.: Fyn. Langeskov

Re: Er tigerrejer OE blinde?

Post by Kimbramsen »

Pænt gammel tråd men interessant og et godt spørgsmål. Linket virkede ikke.. er der nogen der nåede et endeligt svar på om de orange øjne skyldes blindhed??



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Er tigerrejer OE blinde?

Post by caso »

Der er meget der tyder på at mutationen gør at rejerne i hvert tilfælde ser meget dårligt. De reagerer mindre på bevægelser uden for akvariet. De kan registrere forskel på skygge og lys, men ikke meget andet.


Mvh
Carsten

Kimbramsen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 16
Joined: 24 Dec 2016, 10:01
Lokation.: Fyn. Langeskov

Re: Er tigerrejer OE blinde?

Post by Kimbramsen »

Tak for det gode svar. Nu kan jeg ikke huske vilke rejer jeg læste om i en tråd tidligere men en anden slags hvor øjenfarven varierede fra lys gul til mørk orange..
Nogen der ved om nogle af disse mutationer bevarer synet bedre.. målet må vel ideelt set være at framavle noget lignende OE. Uden defekter. Hvis nogen har noget som helst at tilføje vil det blive værdsat.☺



Post Reply