neocaridina.blue topaz

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: neocaridina.blue topaz

Post by monjak2444 »

tove jo nogle af dem var der lidt rilli over men de er sorteret fra nu :) så jeg ikke starter en rilli stamme op lige pludselig.

tak kim det nederste billedet er super godt.og jeg tror jeg bliver nød til at smide nogle på noget lyst bundlag så man kan nyde dem endnu mere :)


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: neocaridina.blue topaz

Post by caso »

De minder ret meget om mine Blue Velvet. Jeg synes umiddelbart at mine er lidt mørkere i farven. Nogen af dem er helt sorte, nogen har rili aftegninger og der falder enkelte røde ud også.

Den blå farve lader til at være en dækfarve. De rejer som ikke får den blå dækfarve falder så ud som RCS eller rød rili. En Godt farvet RCS vil med dækfarven blive helt sort.


Mvh
Carsten

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: neocaridina.blue topaz

Post by d9ha »

Tror, at Tove har fat i noget mht. afstamning fra Rilli, da der er enkelte, der godt kan se lidt sorte ud, men har ikke set nogen med røde el. orange farver. Alle er blå i lidt varierende dybde og så enkelte med lidt sort islæt. Men synes ikke, at de skal selekteres voldsomt. Har f.eks. med fuldt overlæg valgt ikke at holde blå og orange rilli, da jeg ikke orker konstant sortering.


Mvh
Henrik

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: neocaridina.blue topaz

Post by monjak2444 »

jeg gad heller ikke rilli rejer mere da jeg heller ikke havde pladsen og tiden til selektere dem og håber ikke de kræver den store selektering det eneste jeg kan sige på nuværende tidspunk er at der er mange lyse og mørke unger så selekteres skal de.


mvh

Deniz

Shandy
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 77
Joined: 04 Jan 2014, 16:26
Lokation.: Helsinge

Re: neocaridina.blue topaz

Post by Shandy »

wow , flotte farve



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: neocaridina.blue topaz

Post by monjak2444 »

mange tak shandy :D


mvh

Deniz

Post Reply