Kardinal reje akvarie

Kardinal m.fl.
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Kardinal reje akvarie

Post by monjak2444 »

kenbro vis du lægger mærke til så er jeg med i tråden så har læst den og ja det er god viden.
men jeg søger altid den mest optimale vej at opdrætte rejerne på også om jeg skal betale ekstra so be it.

så kunne godt tænke mig at køre et eksperiment men da jeg ikke har rejerne mere så er det lidt svært plus mit vandhane vand sutter maks.

men en af burde gøre det for at finde ud af hvad der er optimalt og hvor du får flest yngel.
1 i køre med jeres setup nu og nummer 2 med osmosevand og mineral og de rigtige værdier ligesom i naturen,kunne være spændene at se resultater og om det har en forskel <: <: <:


mvh

Deniz

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Kardinal reje akvarie

Post by d9ha »

Sådan set en god idé Monjak, Kunne jeg måske godt finde på at prøve engang. skal dog være ens akvarier med ens indhold, men rigtig god idé. Jeg vil se om ikke jeg kan få det stablet på benene til sommer engang eller så.


Mvh
Henrik

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Kardinal reje akvarie

Post by monjak2444 »

lige præcis henrik og de skal startes på samme tid så de når at modne ligemeget.

og fik du nogensinde prøvet det blodorm til dem,jeg læste om en der gav dem det hver 14 dag og det kunne de god lide.


mvh

Deniz

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Kardinal reje akvarie

Post by Jonas »

kenbro wrote:Hej

Jeg skal i gang med dette nu. Har prøvet rigtig mange forskellige rejer, men vil nu øge sværhedsgraden. Jeg har læst de indlæg jeg kan finde herinde, men har stadig lidt spørgsmål.
Kennet
Hvis du ikke har set denne tråd, så er den måske værd at overveje...i hvert fald mine erfaringer med kardinalrejer i et 20L...
viewtopic.php?f=32&t=209

/Jonas



kenbro
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 14
Joined: 19 May 2012, 21:39

Re: Kardinal reje akvarie

Post by kenbro »

God tråd. det ser jo ud til at gå fint i et 20 l. akvarie. Ingen andre bud på en god Sulawesi reje der måske er nemmere at fodre på end kardinalen? Skal gerne være i samme kaliber hvad angår udseende.

Har fået at vide at Kenya rocks er neutrale i forhold til vandværdierne - er der enighed omkring dette herinde? Ville egentlig have haft hulsten, men de er meget kalkhodige, så det dropper jeg.

Status: akvarie, bundlag (sort slebent) er bestilt - på lørdag sættes det op - formentlig med kenyarocks og en red moor rod - og en smule mos.



DCL
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 264
Joined: 17 Dec 2013, 21:15
Lokation.: Roskilde

Re: Kardinal reje akvarie

Post by DCL »

hvordan gik det med projektet?
kunne være fedt med en opdatering. :)


Mvh Dennis

Post Reply