Caridina Dennerli

Kardinal m.fl.
Post Reply
Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Caridina Dennerli

Post by Lotte13 »

Jeg har denne ene meget orange Dennerli. Har ikke set den farve på dem før. Nogen der har haft den eller er den bare en heldig fejl?
Attachments
image.jpeg
image.jpeg (639.51 KiB) Viewed 12065 times
image.jpeg
image.jpeg (728.12 KiB) Viewed 12065 times



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Caridina Dennerli

Post by d9ha »

Der kan af og til være enkelte, der er lidt lysere end gennemsnittet. Ligesom de ofte er meget lysere den første dag el to efter skalskift. Jeg har også engang haft en der var grøn hvor den skulle være rød og et par stykker helt uden farve.


Mvh
Henrik

Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: Caridina Dennerli

Post by Lotte13 »

Ja måske det er det. Er dem uden farve dem der kaldes ivory?? Tror også jeg har et par af dem uden farve.



Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: Caridina Dennerli

Post by Lotte13 »

Lige nu går mine kardinalrejer i opsaltet osmosevand. Jeg kunne godt tænke mig at køre dem over på hanevand eller en blanding af hanevand og osmosevand. Kan jeg gøre det ved langsomt at tilsætte hanevand ved det ugentlige 25% vandskift op til de 400 ms som jeg har nu på det opspaltede osmosevand?? Når de så går i en blanding af hane og osmosevand så forsætte med mere og mere hanevand til det er rent hanevand??



Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: Caridina Dennerli

Post by Lotte13 »

Jeg er nu begyndt at blande hanevand og ionbyttet vand. Jeg blander så jeg får færdigvand på 400 microsiemens. Ind til nu ser jeg ingen forandringer på rejerne. De stortrives. Det kan være det bare er fordi jeg ikke har fortalt dem det :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina Dennerli

Post by monjak2444 »

nice giv endelig update hvordan de klarer turen :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Caridina Dennerli

Post by Bjarne »

Mine har altid gået på hanevand , og det er rimeligt hårdt i Slagelse så det kan godt lade sig gøre :D



Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: Caridina Dennerli

Post by Lotte13 »

Ja det ved jeg du har Bjarne. Har du bare langsomt tilvænnet dem hanevand?? Eller kom de fra hanevand da du købte dine??



User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Caridina Dennerli

Post by Bjarne »

Nej de gik på hanevand da jeg fik dem , men tror ikke det var så hårdt som det de går i nu .



Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: Caridina Dennerli

Post by Lotte13 »

Ja der er mange der har dem i hanevand. Så må vi se om mit projekt med at skifte stille og roligt over til hanevand ved de ugentlige vandskift lykkes. Lige nu prøver jeg at køre over på en blanding af hanevand og ionbyttet. Blander til 400 microsiemens som er det samme som jeg har haft på det opsaltede ionbyttede vand. Hvis det lykkes må jeg se om jeg forsætter til de går i rent havevand. Må vurdere undervejs.



Post Reply