Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Kardinal m.fl.
User avatar
CC12
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 196
Joined: 07 Jan 2013, 00:06
Lokation.: Gråsten

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by CC12 »

Jonas wrote:Nej har ikke Sulawesi rejer mere.
var de for besværlige ?


Yes, and thanks, for the trouble you took from her eyes
I thought it was there for good so I never tried.

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by Jonas »

Egentlig ikke - mine kardinaler formerede sig en smule ligesom Purpur Sulawesi gjorde flere gange. Synes dog de var alt for sky og altid gemte sig i stenene til at det var sjovt at kigge på. Rejerne er vildt flotte - ingen tviv om det - men synes det var for lidt aktive.



User avatar
CC12
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 196
Joined: 07 Jan 2013, 00:06
Lokation.: Gråsten

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by CC12 »

ok, har overvejet det en gang i fremtiden, men
nu vil jeg tænke mig om igen :geek:


Yes, and thanks, for the trouble you took from her eyes
I thought it was there for good so I never tried.

Nice2one
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 04 May 2012, 00:54

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by Nice2one »

Jeg vil lige høre jeres bud på hvilket bundlag ville i gå efter?

Jeg har selv 2 bud i tankerne
Dennerle bundlag, som efter signe ikke skulle påvirke vandværdierne. Samt at bundlaget skulle være afrundet. Som en fordel for de snegle jeg har tænkt mig.
http://www.dennerle.eu/global/index.php ... 79&lang=en
Samme produlte
http://mallen.dk/435,dennerle-nano-shri ... k-2kg.html

Et andet bundlag jeg har overvejet er dette, Lava bundlag 2-4 mm, men det er unægtelig meget grovere end forrige produkt.
http://www.aquamoos.de/product_info.php?products_id=158

Overvejer følgende snegle, Tylomelania "Mini yellow": https://www.google.dk/search?q=Tylomela ... 97&bih=554

PFT

Mvh Keen



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by Jonas »

Tylomelania "Mini yellow vil være fint til et Sulawesi akvarium.
Af de 2 bundlag er jeg nok selv mest til det fra Dennerle.

Hvilke rejer påtænker du?



Nice2one
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 04 May 2012, 00:54

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by Nice2one »

Jonas wrote:Tylomelania "Mini yellow vil være fint til et Sulawesi akvarium.
Af de 2 bundlag er jeg nok selv mest til det fra Dennerle.

Hvilke rejer påtænker du?
Altså jeg har en drøm om at lave et akvarium med Caridina dennerli på et tidspunkt, har set dem et par gange til udstillinger og få gange i akvarie butikker. Og syntes de er ufattelig flot, og sådan som jeg har forstået er deres afkom jo tro kopi'er af forældrene i mindste detalje, så ikke noget med selektering ;)
Men samtidig er jeg også klar over at det er en reje som kræver meget opmærksomhed og vandværdierne skal være lige i øjet. :geek:

Derfor har jeg tænkt mig at ligge blødt ud og få arvlet en ordentlig flok Mini Tylomelania ;)

Og så må vi se hvad efteråret byder, går nemlig med tanker om en lille hjørne reol....hvis konen giver lov..... <: (Valg af smiley siger lidt om at jeg tror på ALT..selv Julemanden) så kunne det jo være et af akvarierne blev et Sulawesi setup.

@Lars
Ja jeg hælder også mest til Dennerls bundlag, mest fordi det skulle have afrundet korn :) sjovt du nævner Akadama, ville tro det på virkede vandværdierne i den forkerte retning.

Tak for tilbagemelding til jer begge :)

Mvh Keen



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by Jonas »

Nice2one wrote: Derfor har jeg tænkt mig at ligge blødt ud og få arvlet en ordentlig flok Mini Tylomelania ;)
Det kan jo godt tage en rum tid - deres reproduktionsrate er jo lidt langsommelig ;)



Nice2one
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 04 May 2012, 00:54

Re: Overvejer Sulawesi rejer i fremtiden

Post by Nice2one »

Lars wrote:
Nice2one wrote:
@Lars
Ja jeg hælder også mest til Dennerls bundlag, mest fordi det skulle have afrundet korn :) sjovt du nævner Akadama, ville tro det på virkede vandværdierne i den forkerte retning.
Det ville det normalt også gøre, men da Akadamaen forlængst havde mistet sine gode egenskaber, kunne det sagtens bruges. Skal da lige siges, at jeg havde testet om det stadig havdé en puls... Nope... død ved ankomst :)
Ahh okay ja så hænger det bedre sammen ;)
Jonas wrote:
Nice2one wrote: Derfor har jeg tænkt mig at ligge blødt ud og få arvlet en ordentlig flok Mini Tylomelania ;)
Det kan jo godt tage en rum tid - deres reproduktionsrate er jo lidt langsommelig ;)
Jo det syntes jeg også at jeg kan huske jeg har læst et sted at de maksimalt kan føde en lille bandit hver 3-5 uge, så må heller se at få bestilt nogen :)

Sidste spørgsmål, ang filter, bundfilter er det Go eller No-go med disse rejer ?

Og hvordan med planter? lidt eller slet ingen?

Mvh Keen



Post Reply