Blue tiger foder??

Lav selv, fodertips, typer/mærker
Post Reply
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Blue tiger foder??

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa..

Jeg synes mine blue tiger er lidt svære at fodre på. Jeg har pulverfoder som de gider fx spirulinapulver .. Men mangler nogle sticks som de vil gå helt i selvsving over. Hvilke sticks bruger i? Selv bruger jeg epi dama speciel, urteblanding stick, AT White sticks og så en stick jeg ikke ved hvad er (fik dem gratis med af monjak da jeg købe orange rili af ham)

Kh Dorthe


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

faxe
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 104
Joined: 13 Oct 2013, 11:40
Lokation.: 7200 - Grindsted

Re: Blue tiger foder??

Post by faxe »

Mine æder alt hvad der kommer ned til dem, uanset om det er pulver, piller eller sticks.

At dine ikke kaster sig over foderet kan jo også skyldes at du måske har et så godt indkørt akvarie at der er masser
af biofilm som de hellere vil gå og græsse/ rode i.


/ John



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Blue tiger foder??

Post by Rejekællingen ;-) »

faxe wrote:Mine æder alt hvad der kommer ned til dem, uanset om det er pulver, piller eller sticks.

At dine ikke kaster sig over foderet kan jo også skyldes at du måske har et så godt indkørt akvarie at der er masser
af biofilm som de hellere vil gå og græsse/ rode i.


/ John
Hmm underligt. Akvariet har kun kørt siden 28/8, men der må jo åbenbart være rigeligt for kaster sig over foderet gør de i hvert fald ikk. De var dog begejstret da jeg puttede et spinat blad ned jeg lige havde skoldet lidt :-)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Gotti
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 111
Joined: 20 Jun 2014, 00:35
Lokation.: Silkeborg

Re: Blue tiger foder??

Post by Gotti »

jeg har lige fået unger på mine blue tiger rejer, har du nogle god råd til foder til de små?
Ps. i andre må også gerne byde ind.

Jeg giver de voksne: brennessel sticks, novo prawn og mandelblade.

Jeg har lidt tænkt mig at knuse nogle alge tabs til pulver, og så drysse lidt ned til dem, for at fordele det bedre i tanken.



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Blue tiger foder??

Post by Smedn »

Tjaa alt i pulver form. Jeg bruger Biozyme.
Dennerle Shrimp King "Baby" foder er også en succes, det gælder også de voksne. Det er sådan en mellem størrelse foder, så det er en god ide at bruge en foderskål til det.



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Blue tiger foder??

Post by d9ha »

@ Rejekællingen. Jeg bruger kaninpiller. dem er de vældig glade for. At de ikke går på foder tyder normalt på at de får rigeligt at æde, så pas på ikke at overfodre for vandkvalitetens skyld.

@ smeden. Jeg har med god succes brugt Biozymes de sidste 5 år.


Mvh
Henrik

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Blue tiger foder??

Post by monjak2444 »

genchem polytase er godt til jeres babyer og i får en høj overlevelses rate og biozyme er osse et glimrene valg til ens biokultur.

ellers er jeg lige skiftet over til pudding og i startet var rejerne lidt ligeglade med det men efter at have brugt det et par gange så hopper de bare på det som der ikke var en dag imorgen :)


mvh

Deniz

Gotti
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 111
Joined: 20 Jun 2014, 00:35
Lokation.: Silkeborg

Re: Blue tiger foder??

Post by Gotti »

monjak2444 wrote:ellers er jeg lige skiftet over til pudding
Er det chocolate eller caramel pudding du bruger? jeg er selv mest til chocolate :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Blue tiger foder??

Post by monjak2444 »

:D :D :D nice one gotti


mvh

Deniz

Post Reply