Genchem Polytase

Lav selv, fodertips, typer/mærker
User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Genchem Polytase

Post by Henrik_Hundslev »

Der hvor han skriver 1/5 skefuld, er der ikke opgivet hvor stort akvarie det er til....... 3/4 skefuld bruger han selv til 54 litter.....


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Genchem Polytase

Post by monjak2444 »

ahh ok helt sikkert henrik tak for det også skal jeg vel osse have fat i genchem biozyme så det kommer til at fungere endnu bedere det polytase.


mvh

Deniz

Lars.moana
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 39
Joined: 21 Jan 2013, 20:51

Re: Genchem Polytase

Post by Lars.moana »

Hmm..
Har nu fodet med begge varianter. Kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes herom. Hvertfald fordeler alt foderet i hele akvarie hvilket jeg synes er træls. Vil gerne holde det i glas skålene. Dette bevirker også at mine tre tankes beboer ikke kommer så meget frem, men gemmer sig i de velvoksent mos og planter.
Spekulerer om en del af foderet også er vandforbedrings produkter og hvorledes dette går i spænd med mit saltet osmosevand, miniralsten osv.
Jeg er med andre ord ikke uddelt begejstret herfor. Omvendt hvis det viser sig at bevirke i øget vitalitet, flere unger, kan jeg nok leve hermed.
Hvad er jeres erfaringer ?
Mvh
Lars



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Genchem Polytase

Post by monjak2444 »

indtil videre har jeg kun brugt det i genchem polytase i en måned og en ting er sikkert hos mine gule rejer og carbon rilli fra tove er osse overvældet med unger.
problemmet ved at holde det i skålen er vis bitte små baby skal nå helt den vej er det ikke sikkert de overlever turen.
indtil videre er jeg godt tilfreds med produktet og kan osse se det på alle de små micro dyr der render rundt og jeg regner med jeg køber biomax her til den 1.


mvh

Deniz

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Genchem Polytase

Post by d9ha »

Jeg har brugt Biomax i et 54 L. med blå tigerrejer igennem 4 år, og da der kommer masser af yngel her, har jeg ikke tænkt mig at stoppe foreløbig (if it ain't broke - don't fix it). Jeg kan kun anbefale produktet. Jeg bruger lidt under en halv måleske per dag, som jeg drysser eller hælder i blandet med lidt vand. Jeg mener at det netop er fordelingen ud over hele akvariet, der er gavnlig for de helt nyklækkede rejer.


Mvh
Henrik

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Genchem Polytase

Post by monjak2444 »

lige præcis henrik har lige bestilt biomax til polytase så de bliver en nice combo håber jeg det siger ham garnelllen tom :)jeg fandt en side i sverige hvor de koster 80 svenske men har bestilt fra tyskland af da jeg skulle osse have andre ting :)


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Genchem Polytase

Post by monjak2444 »

ov de hed biozyme den jeg købte den kan vel osse bruges.


mvh

Deniz

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Genchem Polytase

Post by d9ha »

Det hedder det jeg bruger også. De laver også foderpiller i samme serie, der hedder biomax. Men det er Biozymes vi taler om - min fejl.


Mvh
Henrik

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Genchem Polytase

Post by Rejekællingen ;-) »

Og hvem siger gamle tråde ikke kan bruges :D

Tak for linket Lars. Har siddet og undret mig lidt over hvad det dersens polytase var men nu forstår jeg bedre (er en spasser til tysk :lol: )


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply