Demineraliseret vand - ok ?

Temperatur, Gh, Kh, Ph, ledningsevne, vandskift
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Demineraliseret vand - ok ?

Post by monjak2444 »

Nordvig wrote:hejsa

Da jeg ikke syntes jeg har behov for et osmose anlæg selv til en lille reje tank ville jeg købe mig til det, det viste sig så at være sværere end forventet..

Jeg fik så rådet at bruge demineraliseret vand istedet ... Som jeg oveni købet har fri adgang til..

Vil det være ok ?
hvilke rejer har du eller hvilke rejer vil du have ? vis det er neocaridina er der ingen grund til at opsalte men jeg gør det afligevel ved mine.

til caridina kan du bruge gh+ fra salty til at opsalte osmosevand eller destilleret vand også kan du bruge aktivt bundlag til at sænke din ph yderligere.


mvh

Deniz

KSClausen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 18
Joined: 11 Nov 2017, 21:12
Lokation.: Grindsted

Re: Demineraliseret vand - ok ?

Post by KSClausen »

monjak2444 wrote:
Nordvig wrote:hejsa

Da jeg ikke syntes jeg har behov for et osmose anlæg selv til en lille reje tank ville jeg købe mig til det, det viste sig så at være sværere end forventet..

Jeg fik så rådet at bruge demineraliseret vand istedet ... Som jeg oveni købet har fri adgang til..

Vil det være ok ?
hvilke rejer har du eller hvilke rejer vil du have ? vis det er neocaridina er der ingen grund til at opsalte men jeg gør det afligevel ved mine.

til caridina kan du bruge gh+ fra salty til at opsalte osmosevand eller destilleret vand også kan du bruge aktivt bundlag til at sænke din ph yderligere.
Nordvig´s opslag er lidt ældre end det vi lige har svaret på i anden omgang. ;)
Rasmusgmortensen wrote:Kan man bruge det i stedet for alm hanevand.. :?:


Mvh
Karsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Demineraliseret vand - ok ?

Post by monjak2444 »

super i har styr på det :D


mvh

Deniz

Post Reply