Køb af LED skinne, hvor??

Pumpe, filter, lys, akvarie
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Køb af LED skinne, hvor??

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa..

Nogle der har nogle gode ideer til, hvor jeg kan købe LED skinner 6500kelvin til en rimelig penge? :D

Er ved at forsøge mig med krybdyrsiden.dk, men indtil videre har hans 6500kelvin været for gullig og hans 8000kelvin ikke været kraftig nok.
Vil lige for en god orden skyld ytre at den service Krybdyrsiden.dk har givet mig og stadig giver i forbindelse med køb af LED har været tip top. Så er faktisk lidt trist over at hans produkter ikke lige passer til mit behov nu, hvor jeg meget gerne vil handle med ham!
Last edited by Rejekællingen ;-) on 03 Sep 2015, 10:58, edited 1 time in total.


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by caso »

Jeg købte på et tidspunkt nogen hos Lystrup Dyrecenter. De giver et fint lys, men er lidt dyre.

http://www.dyrecenter.dk/shop/led-lys-mm-702c1.html


Mvh
Carsten

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by cpg »

Jeg har lige bestilt en prøve i Kina. Den er med 7020 smd dioder, som er ca 30-40 % stærkere end 5050.
Synes dem man kan købe her i landet er meget dyre i forhold til hvad de fås til andre steder.
http://www.aliexpress.com/af/led-hard-s ... =y&catId=0
Kan selvfølgelig ikke garantere noget som helst, men priserne er bestemt ikke i den høje ende.
muligvis heller ikke helt plug and play. Det kan være der skal monteres nogle stik og lign.

Hvor lange skal skinnerne være?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by monjak2444 »

Jeg har osse købt mine store led hos Lystrup dyrecenter men har ossenogle fra krybdyr siden på 6500k og jeg synes ikke de er gullige måske har han givet dig forkert.

Men kan lige sammenligne med mine led fra Lystrup af .


mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by Smedn »

Jeg har også 6500k og er glade for dem.

http://www.hpreptiles.dk/shop/led-lys-5 ... m-kobling/

Husk en strømforsyning.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by monjak2444 »

Så fik jeg kigget på det lys og vil sige det fra Lystrup af er mere hvidt lys en dem der er linket til,men jeg synes os se detandet lys er hvidt og ikke gult men det kører på en anden diode som ikke er helt den samme som Lystrups.

Men dem jeg har købt i Lystrup kan jeg se de ikke sælger længere desværre så ved ikke engang hvordan de nye modeller ser ud med deres lys.


mvh

Deniz

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by d9ha »

Har altid brugt Vagn (terrajova.eu). Ved ikke om det er billigt eller dyrt, men det er i hvertfald super kvalitet, og man får tigtig god service. Du kan prøve at ringe til Vagn og fortælle lidt om hvad du skal bruge, så rådgiver han gerne.


Mvh
Henrik

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by monjak2444 »

Nu vil jeg ikke snakke dårligt om folk og deres forretning men mr Vagn fra terrajova han kunne værken give mig den vejledning eller led jeg skulle bruge men det er hvad det er,så skulle min bror bruge noget led værk til hans akvarie og han ringede ham op og fik så vejledning,min bror siger til ham han måske gerne vil bestille noget led ,i mellem tiden skifter min bror mening og køber nogle andre led et andet sted og der går et par dage så ringer Vagn til min bror flere gange for at høre om han skulle havde de led .

Et eller andet sted i min verden er det ikke ok og et af opkaldne var tidligt morgen,men til slut er ingen skade sket bare irreterende at en sælger prøver at presse nogen varer på en.

Måske er jeg lidt hård mod terrajova men sådan er livet engang imellem og normalt ikke noget jeg gider skrive om men nu nævnte d9ha ham ligeså kunne i lige få min og min bror oplevelse med ham god dag :)


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by Rejekællingen ;-) »

monjak2444 wrote:Jeg har osse købt mine store led hos Lystrup dyrecenter men har ossenogle fra krybdyr siden på 6500k og jeg synes ikke de er gullige måske har han givet dig forkert.

Men kan lige sammenligne med mine led fra Lystrup af .
Har selv en 6500 kelvin fra december 2014 fra Krybdyrsiden.dk og det er den rigtige farve. Desværre har Tonny fået ny leverandør siden og det er altså ikke dem samme farve selvom kelvin'en skulle være den samme. De er mere gullige.


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Køb af LED skinne, hvor??

Post by Rejekællingen ;-) »

Smedn wrote:Jeg har også 6500k og er glade for dem.

http://www.hpreptiles.dk/shop/led-lys-5 ... m-kobling/

Husk en strømforsyning.
Se det er en pris man kan forholde sig til ;-) :D

Dem prøver jeg lige at ringe til.

Har faktisk kigget på deres side for lang tid siden, men havde helt glemt dem igen :D


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply