Aqua Medic Premium Line 300, god???

Pumpe, filter, lys, akvarie
User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by caso »



Mvh
Carsten

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by cpg »

Rejekællingen ;-) wrote:Kan i linke til nogle sider hvor jeg kan købe ionbytteranlægget og ekstra filtermateriale? Så det bliver et mixed anlæg, hvor filteret ikke skal skiftes :)

Uha føler mig lidt på dybt vand her haha. Magter ikke lige hvis jeg køber noget forkert. Det er dejligt i vil hjælpe! :D :D
Uanset om det er ionbytte anlæg eller et mixbett filter, så har mediet en begrænset holdbarhed.
Ved ionbytte anlæg, regenerer man mediet og ved mixbett køber man nyt.
Der er mest arbejde med et ionbytte anlæg, men det er billiegere end mixbett



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by Rejekællingen ;-) »

der står at man får bedre udnyttelse hvis man først renser vandet med osmoseanlæg?

hvor længe vil du skyde på sådan et anlæg holder? Vil skulle skifte ca 100L hver 14. dag.


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by cpg »

Rejekællingen ;-) wrote:
der står at man får bedre udnyttelse hvis man først renser vandet med osmoseanlæg?

hvor længe vil du skyde på sådan et anlæg holder? Vil skulle skifte ca 100L hver 14. dag.
Hvis du sender vandet gennem et osmoseanlæg først, og det er af en ordentlig kvalitet. Så er det MANGE 1000 liter du kan lave før end at Ms/TDS begynder at stige.
Hvis det kun er til at fjerne de få ting som smutter gennem et osmoseanlæg. Så vil jeg mene det er lidt overkill at have et så stort
filter på.
Sådan et her: http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=314 med indhold, vil kunne klare ganske mange liter. Og så er det blot at hælde Resinen/harpiksen ud og hælde nyt i.



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by caso »

Rejekællingen ;-) wrote:
der står at man får bedre udnyttelse hvis man først renser vandet med osmoseanlæg?

hvor længe vil du skyde på sådan et anlæg holder? Vil skulle skifte ca 100L hver 14. dag.
Hvor længe det holder kommer helt og aldeles an på hvordan vandet er inden rensning. Jeg skal se om jeg kan finde en tabel hvor du kan se det. Som cpg skriver, er det overkill at bruge det anlæg sammen med et osmosefilter, men jeg går heller ikke ud fra at det var det du mente.


Mvh
Carsten

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by caso »

Lidt nede ad siden kan du se hvad de regner med. Bemærk at der er tale om 25 l masse og PPM. Det giver lige et par omregninger, men er ellers lige til.

http://vinduespudsning.com/pages/sprgsm ... espudsning


Mvh
Carsten

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by Rejekællingen ;-) »

Jeg tænker lidt at et ionbytteranlæg, hvor det er mixbet bliver dyrer for mig end det osmoseanlæg tråden er oprettet om? Det skal lige siges at vand er med i huslejen, når jeg flytter til Århus d. 3/10. Dvs ingen acontobeløb :)

Hvis jeg opsamler spildevandet fra osmoseanlægget, kan det så ikke anvendes til vandskift i mit selskabsakvariet? Eller kan det ikke bruges til noget?


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by cpg »

Jo vandet kan skam godt bruges. Vandet har en lille smule højere Ms/TDS end postevandet.
Mange bruger det til at vande blomster med. Om du kan drikke det, kommer vel an på værdierne



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by Rejekællingen ;-) »

cpg wrote:Jo vandet kan skam godt bruges. Vandet har en lille smule højere Ms/TDS end postevandet.
Mange bruger det til at vande blomster med. Om du kan drikke det, kommer vel an på værdierne
ja okay. for så kunne jeg bruge det når jeg skifter vand i 360L'eren :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Aqua Medic Premium Line 300, god???

Post by caso »

Det er dyrere at bruge ionbytter anlæg end RO-anlæg. Helt sikkert. Liter prisen her er ca det dobbelte.

Jeg er skiftet af to årsager. Det er nemmere og det giver mindre spildevand.


Mvh
Carsten

Post Reply