Anmeldelse af Tropica System Nano

Pumpe, filter, lys, akvarie
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Anmeldelse af Tropica System Nano

Post by Aquahorti »

Så døde det sidste system for os. Jeg har lavet en opgørelse over hvor meget trykket er faldet den sidste uge, husk man starter med ca 1000 psi.

Mandag: 950 psi til 900 psi.
Tirsdag: 900 psi til 850 psi.
Onsdag: 850 psi til 800 psi.
Torsdag: 800 psi til 700 psi.
Fredag: 700 psi til 600 psi.
Lørdag: 600 psi til 480 psi.
Søndag: 480 psi til 100 psi.

Vi har haft systemet kørende ca 45 dage og den første måned kunne vi ikke se at manometernålen bevægede sig det mindste.

Da jeg skulle lukke for CO2 tilførslen i dag, gik reguleringsskruen i stykker og den kan så vidt jeg kan se ikke laves igen. Jeg blev nødt til at fjerne slangen, da den gik igang med noget der lignede EOTD da reguleringsskruen gik i stykker. Vi endte i det mindste ikke med EOTD, men at reguleringsdelen kun har holdt ca 45 dage er ganske enkelt for ringe.

Min endelige dom over dette system er et rungende:

'Køb det ikke'.

Det eneste der er godt ved det er selve den keramiske diffuserdisk, og den kan købes for ca 35 kr i almindelig handel. Hvis man fjerner den ubrugelige tilbageløbsventil i selve diffuseren er den bestemt de lidt over 50 kr man kan købe den for i almindelig handel, værd.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Anmeldelse af Tropica System Nano

Post by monjak2444 »

den var ikke god,den skal jeg nok holde mig væk fra,hvad er det næste anlæg du skal have så.


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Anmeldelse af Tropica System Nano

Post by Aquahorti »

Vi har et system fra ADA kørende i det akvarie fruen har stående på sit skrivebord.

Jeg har lige købt et fuldt setup med ADA til mit skrivebord, som fruen vil sætte op medens jeg er på arbejde de næste 2 uger. Af samme grund har vi indkøbt dele til et multi akvarie CO2 system fra ADA, som komme til at køre i de to akvarier på kontoret. Det gamle ADA system bliver så flyttet over i det akvarie hvor vi havde det sidste Tropica system kørende.

Men fremadrette kommer vi nok til at gå væk fra CO2 diffusers i akvarierne og i stedet bruge enten inline atomizers eller hjemmelavede systemer som kan gemmes helt væk. Jeg er dog ikke helt sikker på at inline atomizers er helt klar endnu, hvis de anmeldelser jeg har læst på nettet skal stå til troende.



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Anmeldelse af Tropica System Nano

Post by cpg »

Aquahorti wrote:Men fremadrette kommer vi nok til at gå væk fra CO2 diffusers i akvarierne og i stedet bruge enten inline atomizers eller hjemmelavede systemer som kan gemmes helt væk. Jeg er dog ikke helt sikker på at inline atomizers er helt klar endnu, hvis de anmeldelser jeg har læst på nettet skal stå til troende.
Jeg havde et 1100 liters akvarie hvor jeg prøvede sådan en tingest. Den virkede ikke ret godt for at sige det lige ud.
fik så fat i en stor co2 reaktor, så skete der ting og sager



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Anmeldelse af Tropica System Nano

Post by Aquahorti »

Nu har jeg brugt flere forskellige typer diffusers til CO2, og med de erfaringer jeg har samlet frem til nu, vil jeg sige at Tropicas diffuser er overlegen. Selv ADA og Do!Aqua kan ikke være med når det kommer til at få CO2'en opløst i fine små bobler, på trods af at de koster far 7 gange så meget og op til 21 gange så meget.

Det er bare en skam at den ikke er specielt pæn, men man kan da heldigvis gemme den bag planter eller hardscape i mange tilfælde :lol: .

Har overvejet at afprøve en inline diffuser ala http://calaqualabs.com/diffusers/, men jeg er ikke tilfreds med hvor fine bobler den laver. Jeg ender nok med at finde en der kan hjælpe mig med at omsætte design til virkelighed, for med ti storetær på hænderne når det kommer til praktisk arbejde, er det ikke mig der kan få det til at virke :oops: .



Post Reply