Reol

Pumpe, filter, lys, akvarie
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Reol

Post by monjak2444 »

det letteste er at købe en brugt porsa og shine den op eller gå cpg's vej det ser overskueligt ud.


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Reol

Post by Aquahorti »

Det kommer vel helt an på vægten, for så længe man holder sig inden for producentens specifikationer, skulle alt være i orden.

Jeg ville heller ikke bruge det til at fylde en hel væg med akvarier (ikke at jeg ville gøre det under nogen omstændigheder), da jeg ikke er sikker på at fugten fra en stor mængde akvarier vil gøre noget godt for en reol af stål.



lasse2600
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 60
Joined: 12 Dec 2015, 17:42
Lokation.: Glostrup

Re: Reol

Post by lasse2600 »

Er der nogle der vil ligge nogle billeder ind af deres hjemmeside bygget reoler hvis i selv har laver ?:)



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Reol

Post by cpg »

monjak2444 wrote:
Aquahorti wrote:
monjak2444 wrote:har du hørt om porsa reoler før.
Ahh, tak for det. Har ofte tænkt på hvem der havde lavet de reoler vi havde på kontorene og laboratorierne på universitetet, for det var kram. Vi oplevede aldrig at de brød sammen under vægten, uanset hvor meget vi fyldte på dem http://www.porsa.dk/products/hyldesystemer/hylderstaal/. Jeg er ikke sikker på at man skal have meget mere end 40 kg på en hylde, men prisen er da ikke helt urimelig.
det ville jeg aldrig stille et akvarie på,i det du linker til.
Jeg ville aldrig have et roligt sekund, med akvarier på sådan nogle hylder.



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Reol

Post by cpg »

monjak2444 wrote:det letteste er at købe en brugt porsa og shine den op eller gå cpg's vej det ser overskueligt ud.
Porsa er i dag ikke så let at genbruge. Tidligere kunne man købe en såkaldt kubus adskiller, til at slå det fra hinanden.
De sælges ikke mere. Og gammelt Porsa, lader til at have en anelse mere tykkelse end det nye, med det resultat at det er svært at
slå sammen uden at smadre kubusen



Post Reply