Reol

Pumpe, filter, lys, akvarie
lasse2600
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 60
Joined: 12 Dec 2015, 17:42
Lokation.: Glostrup

Reol

Post by lasse2600 »

Hejsa :) har set rundt omkring på YouTube og forskellige sider at folk laver reoler ud af fundablokke og regler, men syntes ikke jeg kan lære noget om det rigtig, så vil høre om der er nogle her inde der har erfaring med den type reol :)

På forhånd tak:)



lasse2600
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 60
Joined: 12 Dec 2015, 17:42
Lokation.: Glostrup

Re: Reol

Post by lasse2600 »

Ham der hedder aquarium Co-Op på YouTube har en del af de reoler for har fået 12kvm kælderrum ekstra så jeg skal have lavet noget i ;)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Reol

Post by monjak2444 »

har du hørt om porsa reoler før.


mvh

Deniz

lasse2600
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 60
Joined: 12 Dec 2015, 17:42
Lokation.: Glostrup

Re: Reol

Post by lasse2600 »

Øhh ja men syntes bare det bliver rigtig dyrt når man skal have en del akvarier op og køre :) så søger andre muligheder og løsninger:)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Reol

Post by monjak2444 »

de er slet ikke så dyre igen vis man finder den rigtige deal og selvfølgelig brugt.


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Reol

Post by simming »

Det jo ikke alu rørende der vælter budgettet men alle disse plastik hjørner osv,derfor kunne du gøre som mig og få svejst reolen sammen i stedet for .
Det skal selvfølgelig være en som kan den slags da den skal være snorre lige helst :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Reol

Post by Aquahorti »

monjak2444 wrote:har du hørt om porsa reoler før.
Ahh, tak for det. Har ofte tænkt på hvem der havde lavet de reoler vi havde på kontorene og laboratorierne på universitetet, for det var kram. Vi oplevede aldrig at de brød sammen under vægten, uanset hvor meget vi fyldte på dem http://www.porsa.dk/products/hyldesystemer/hylderstaal/. Jeg er ikke sikker på at man skal have meget mere end 40 kg på en hylde, men prisen er da ikke helt urimelig.



User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Reol

Post by simming »

Jeg har 92l pr hylde og igen en rigtig smed kan fortælle dig hvor meget belastning det er en simpel hovedregning for ham :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Reol

Post by cpg »

simming wrote:Det jo ikke alu rørende der vælter budgettet men alle disse plastik hjørner osv,derfor kunne du gøre som mig og få svejst reolen sammen i stedet for .
Det skal selvfølgelig være en som kan den slags da den skal være snorre lige helst :D
Jeg byggede en reol med disse rør.
Det er ikke lige kompatibelt med Porsa.
Samleleddene er i 2 dele, så man kan lægge en metalkerne i.
Det er kun nødvendigt der hvor der er belastning.
Fragten, uanset mængde er 15 Euro.

Jeg er godt tilfreds med systemet, og skal jeg lave noget en anden gang, bliver det med rør fra det firma
http://shop.alu-stecksysteme.de/?coID=4



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Reol

Post by monjak2444 »

Aquahorti wrote:
monjak2444 wrote:har du hørt om porsa reoler før.
Ahh, tak for det. Har ofte tænkt på hvem der havde lavet de reoler vi havde på kontorene og laboratorierne på universitetet, for det var kram. Vi oplevede aldrig at de brød sammen under vægten, uanset hvor meget vi fyldte på dem http://www.porsa.dk/products/hyldesystemer/hylderstaal/. Jeg er ikke sikker på at man skal have meget mere end 40 kg på en hylde, men prisen er da ikke helt urimelig.
det ville jeg aldrig stille et akvarie på,i det du linker til.


mvh

Deniz

Post Reply