Triks til at sætte yngle lysten igang

Tips, erfaring, projekter
User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by caso »

Belysningstiden ser ud til at have en indflydelse hos mig. Lyset tændt mere end 12 timer om dagen og evt. lidt lys så der ikke bliver kulsort om natten = yngel.

De kan nogen gange kick startes ved at lade lyset være tændt døgnet rundt i 3-4 dage, kombineret med vandskifte og efterfølgende ar øge den normale belysningstid et par timer i døgnet.


Mvh
Carsten

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by simming »

Jeg køre med sun riser så har altid lys men skalda prøve med 3-4 dage med fuld blus tak for tippet. :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by monjak2444 »

faktisk har jeg en teknik til :) og det er den bedste af dem alle tålmodighed giv rejerne den tid de skal bruge og når de først kommer igang stopper de ikke.

selvfølgelig vis der er gået et halvt år uden noget gevinst så gør man nok et eller andet galt.


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by Aquahorti »

monjak2444 wrote:faktisk har jeg en teknik til :) og det er den bedste af dem alle tålmodighed giv rejerne den tid de skal bruge og når de først kommer igang stopper de ikke.

selvfølgelig vis der er gået et halvt år uden noget gevinst så gør man nok et eller andet galt.
Det kunne også være at man har en monokønnet tank :lol:



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by cpg »

monjak2444 wrote:faktisk har jeg en teknik til :) og det er den bedste af dem alle tålmodighed giv rejerne den tid de skal bruge og når de først kommer igang stopper de ikke.

selvfølgelig vis der er gået et halvt år uden noget gevinst så gør man nok et eller andet galt.
Synes da det er ret normalt at de kan tage en pause på nogle måneder



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by monjak2444 »

Aquahorti wrote:
monjak2444 wrote:faktisk har jeg en teknik til :) og det er den bedste af dem alle tålmodighed giv rejerne den tid de skal bruge og når de først kommer igang stopper de ikke.

selvfølgelig vis der er gået et halvt år uden noget gevinst så gør man nok et eller andet galt.
Det kunne også være at man har en monokønnet tank :lol:
har prøvet det lol


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by monjak2444 »

cpg wrote:
monjak2444 wrote:faktisk har jeg en teknik til :) og det er den bedste af dem alle tålmodighed giv rejerne den tid de skal bruge og når de først kommer igang stopper de ikke.

selvfølgelig vis der er gået et halvt år uden noget gevinst så gør man nok et eller andet galt.
Synes da det er ret normalt at de kan tage en pause på nogle måneder
nope jeg tror ikke på vinterpause og her hos mig yngler de året rundt :)


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by simming »

:D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by simming »

monjak2444 wrote:et godt indkørt akvarie og ugentlig vandskift.

ellers har jeg 2 produkter der osse kan hjælpe dig lidt mere på vej genchem polytase og genchem biozyme.
Denniz kan du ikke fortælle mig hvordan du bruger de 2 produkte , bruger du dem sammen eller hver anden dag eller hvordan :(


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by monjak2444 »

simming wrote:
monjak2444 wrote:et godt indkørt akvarie og ugentlig vandskift.

ellers har jeg 2 produkter der osse kan hjælpe dig lidt mere på vej genchem polytase og genchem biozyme.
Denniz kan du ikke fortælle mig hvordan du bruger de 2 produkter , bruger du dem sammen eller hver anden dag eller hvordan :(
jo da man skifter i mellem de 2 produkter hele tiden det og i starten af indkøring af akvarie brugte jeg det hver dag,et lille eksempel her.

den ene dag polytase og dagen efter biozyme og jeg brugte altid mit lige en halvtime inden lyset slukker sådan cirka,og det bruger jeg kraftigt i en måneds tid også trapper jeg ned på det til cirka hver 3-4dag og samme metode og udover det foder jeg rejerne cirka 2 gange om ugen med normalt foder.

og husk at lave vandskift fordi polytase og biozyme hæver din microsiemens.

og ellers spørger du bare :)


mvh

Deniz

Post Reply