svampe sygdom

Symptom, behandling
Post Reply
User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

svampe sygdom

Post by Henrik_Hundslev »

Er der nogen der har erfaring med baytril til behandling af svampe sygdomme hos rejerne?


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: svampe sygdom

Post by Jonas »

Ingen erfaring desværre, men hvordan har du konstateret, at der er tale om svampesygdom? Evt billeder, så vi kan se, hvordan sygdomsangrebet ser ud på rejerne?



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: svampe sygdom

Post by BoeBoe »

Hvis du hermed snakker om blågrønne alger, så har jeg haft det.
Jeg brugte ikke nogle medikamenter.
Istedet fjernede jeg de belagte områder, og ændrede gennemstrømningen, så der blev lidt mere strøm ved bunden.
Det tog ikke mere end nogle dage, før alt var væk, måtte dog lige ned og fjerne en enkelt lille plamage igen..
Nu, fri for blågrønne på femte uge..

Hvis du snakker om svampesygdom hos rejerne, tjaee, så kender jeg ikke noget til det overhovedet, og er heller ikke interesseret i at få den erfaring, ssss
Men følger da med, rart at kunne gøre noget, hvis det nogensinde skulle komme.



User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: svampe sygdom

Post by Henrik_Hundslev »

Jeg er ikke sikker på det er svamp, men jeg har stadig problemer med mine blå tigerrejer. Jeg kan se på forskellige Tyske forum's at når de har problemer med dødsfald hos rejerne som de ikke kan forklare. Så er der mange der har gode erfaring med at behandle mod svamp. Enten med Baytril eller andet middel mod svamp/infektion. Der er også nogen der tilsætter salt i en kort periode. Det er lige før jeg bliver nød til at opgive mine blå tigere...... :(


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: svampe sygdom

Post by Henrik_Hundslev »

Jeg ved ikke lige hvad de forreste ben hedder.... dem den spiser med, men ser det ikke lidt mærkeligt ud. Rejer er meget sløv og flytter sig næsten ikke.
syg tiger.jpg
syg tiger.jpg (29.91 KiB) Viewed 6910 times


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

Post Reply