CPO mangler 1½ ben

Symptom, behandling
Post Reply
Sanne O.
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 3
Joined: 18 Dec 2013, 23:52

CPO mangler 1½ ben

Post by Sanne O. »

Ved ikke lige om det høre til under sygdom og det er jo heller ikke rejer, men dog et skaldyr ;) Så jeg håber I kan hjælpe mig alligevel ellers må tråden gerne flyttes.
Jeg købte for 2 uger siden mine første 2 CPO krebs og blev med det samme fuldstændig vild med de små aktive skaldyr - De er altså bare så underholdende :D
Så i går gav mig selv 2 mere <:
Men her i dag opdagede jeg så at en af de nyeste CPOer (de er lidt lysere end dem jeg købte først) mangler 1½ ben :shock: ½delen af det bagerste og hele det lige foran i den samme side :( Men den bevæger sig alligevel forholdsvis frit rundt i akvariet og klatre også i både planterne og på trærødderne. Klatre dog med lidt mere besvær end de andre.
Det har faktisk virkelig overrasket mig meget, hvor meget de kommer rundt og ikke bare på bunden af akvariet - meget underholdende :lol:
Men nu er det store spørgsmål så: Er det mest humant bare at aflive den hurtigst muligt ? Var lige ved - men ville så alligevel spørge her - da jeg jo ikke har nogen erfaring med dem endnu.
Og et par spørgsmål mere: Vil de manglende ben kunne vokse ud igen ? Har læst at både de og rejer nogengange godt kan miste en klo ved hamskifte, men at den vil gro ud igen efter et hamskifte eller to. Kan det være det samme der er sket med min CPO´s ben og vil de eventuelt kunne vokse ud igen ?



Sanne O.
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 3
Joined: 18 Dec 2013, 23:52

Re: CPO mangler 1½ ben

Post by Sanne O. »

Super ! Tusind tak for hjælpen :D
Har endnu ikke lagt mærke til at de er specielt hårde ved hinanden - Når de mødes bliver der godt nok truet en del, men langt de fleste gange trækker den ene part sig hurtigt. Nogle få gange krydses der så klinger meget kortvarrigt. Jeg har så også kun de fire i et 54 l. akvarier sammen med nogle fisk og en del almindelige rejer, mens jeg venter på at få det store akvarier gjort klar. Så der er god mulighed for at "flygte"
Så tror måske den har haft skaderne med fra butikken eller fået dem på vej hjem i posen.
Må desværre indrømme at jeg ikke havde tid til at observerer, de 2 nye så meget under tilvænningen til mit vand i posen :oops:



Post Reply