Hjælp! Alle mine drægtige rejer dør

Symptom, behandling
Post Reply
Sofiemm86
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 2
Joined: 24 Aug 2018, 17:41
Lokation.: 6430

Hjælp! Alle mine drægtige rejer dør

Post by Sofiemm86 »

Hej
Jeg har flere gange oplevet at mine rejer med æg dør. Faktisk er det så slemt at jeg nu næsten ingen rejer har tilbage. De burde jo have det godt da de yngler, men når de så har store fine tydelige æg dør de pludselig :cry: De andre har det fint, skifter ham og bliver større og vandværdierne ser gode ud ifølge strips. Skifter vand 1 til 2 gange i ugen, da akvariet pt. er overfyldt. Problemet har dog også stået på inden det blev for fyldt. De går i lille akvarie sammen med to små sugemaller og lidt guppyer. Akvariet er lidt lille, men det er kun imidlertidig da vi er ved at søge et større akvarie. Nogen der har et bud på hvorfor de dør?



User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Hjælp! Alle mine drægtige rejer dør

Post by Henrik_Hundslev »

Desværre fortæller strips ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Og hvad er fine værdier ? Fisk og rejer skal ikke nødvendigvis have de samme værdier. og til sidst.... hvilke rejer drejer det sig om ?


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

Sofiemm86
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 2
Joined: 24 Aug 2018, 17:41
Lokation.: 6430

Re: Hjælp! Alle mine drægtige rejer dør

Post by Sofiemm86 »

Henrik_Hundslev wrote:Desværre fortæller strips ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Og hvad er fine værdier ? Fisk og rejer skal ikke nødvendigvis have de samme værdier. og til sidst.... hvilke rejer drejer det sig om ?
Det er rcs. Jamen fin pH balance, ingen klor etc. Der var dog en der nævnte at man ikke må fylde tempereret vand i ved vandskift. Det har jeg gjort i god mening.
Fik dog fortalt at fisk kunne dø af det grundet bakterier i det varme vand.
Sandsynligt det kunne være det?



Post Reply