Tropica planter

Planter, moss, gødning, lys
darkandel
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 8
Joined: 21 Feb 2015, 17:14

Tropica planter

Post by darkandel »

Har hørt at der kan være gift i Cabomba caroliniana og vandpest fra tropica nogle som har prøvet dem i reje akvarier vil helst ikke miste mine rejer :)!



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tropica planter

Post by monjak2444 »

hvor har du hørt det henne måske du kunne smide et link :)


mvh

Deniz

darkandel
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 8
Joined: 21 Feb 2015, 17:14

Re: Tropica planter

Post by darkandel »

Har bare læst det rundt omkring fx http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1512236 måske var der nogle som havde haft dem uden problemer :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tropica planter

Post by monjak2444 »

har ikke hørt om nogle med problemet herinde på forum men det kan jo ske med nye planter i et rejeakvarie desværre,men vis det skulle være i de 2 planter så burde resten af deres planter vel osse være infected,jeg har personligt ikke haft nogle problemer med tropicas planter.

men vis du køber dem smid endelig en update on hvordan det gik og for at være sikker lig dem i en balje med vand i et par dag og skift vandet et par gange så burde det gå vis de skal direkte i rejeakvariet.


mvh

Deniz

Beegreen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 23
Joined: 14 Jan 2015, 11:24
Lokation.: 4800 Nykøbing F.

Re: Tropica planter

Post by Beegreen »

Jeg har før været ude for det samme, netop med cabomba fra Tropica. Der røg en god flok rejer på den konto. Jeg er temmelig sikker på at det ikke er Tropica som har behandlet planterne med sneglegift, men derimod dyrehandelen hvor jeg købte dem! Efter den omgang, har jeg altid isoleret nyindkøbte planter i 14 dage med hyppige vandskift og til slut en test med frasorterede rejer for at være helt sikker.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tropica planter

Post by monjak2444 »

tak for info den må jeg have gået glip af,også er det bare at holde sig væk fra stængelplanter fra tropica.men jeg troede de skulle være fri for gift og hvad der nu ellers kan være på sådan en plante fra tropica.


mvh

Deniz

Shandy
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 77
Joined: 04 Jan 2014, 16:26
Lokation.: Helsinge

Re: Tropica planter

Post by Shandy »

det ville sige at man enlig burde have en ekstra arvarie kørende til nye planter, ih hvor bliver min mand glad .... not ;)



User avatar
mipe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 75
Joined: 01 Oct 2011, 09:16
Lokation.: Herning
Contact:

Re: Tropica planter

Post by mipe »

Akvariebiksen wrote:Alle stængel planter fra Tropica er fyldt med snegle gift som også vil dræbe dine rejer, det er ikke noget nyt der er rigtig mange som har mistet deres rejer på grund af disse stængelplanter.
Det er også noget Tropica gør opmærksom på så forhandlerne burde også gøre det.
Har du nogle beviser på dette? Det vil da undre mig rigtigt meget, hvis Tropica bevidst tilsætter gift, der kan slå vores akvariedyr ihjel, det vil da være en ren bombe under deres forretning!



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tropica planter

Post by monjak2444 »

jeg sad faktisk osse og undreret mig lidt over det og det giver heller ikke meget mening i min verden at de ville putte sneglegift på deres planter,så jeg prøvede at ringe til dem og høre lidt nærmere om de propper sneglegift på deres planter,men desværre var det 5 minutter over lukketid.så jeg ringer til dem igen på mandag så kan vi finde ud af det :)


mvh

Deniz

User avatar
mipe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 75
Joined: 01 Oct 2011, 09:16
Lokation.: Herning
Contact:

Re: Tropica planter

Post by mipe »

Du skriver jo selv "Alle stængel planter fra Tropica"
Det passer jo så ikke, da det kun er et fåtal af de "bundt" planter som man som forhandler får fra dem, der er importeret fra Asien.
Det har altid været almen kendt (som Jørgen også skriver i tidligere nævnt link) at dansk produceret akvarieplanter ikke er tilsat nogen former for gift og det er størstedelen af de Tropica planter vi køber i butikkerne inklusiv stængelplanter.



Post Reply