Hvilke art?

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Hvilke art?

Post by Bjarne »

Jeg vil også sige det er en macrobrahium assamense , det er også den der mest alm i handlen , men det kan være meget svært og se forskel på de to ,også fordi de billeder der er på nettet nødvendigvis ikke er korrekte ;)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvilke art?

Post by monjak2444 »

hehe ja google hjælper ikke ligefrem en i den her situation :lol: jeg har desværre ingen gode billeder af dem jeg havde,måske der er nogle på forum der har dem som kan hjælpe os lidt på vej :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Hvilke art?

Post by Bjarne »

monjak2444 wrote:hehe ja google hjælper ikke ligefrem en i den her situation :lol: jeg har desværre ingen gode billeder af dem jeg havde,måske der er nogle på forum der har dem som kan hjælpe os lidt på vej :)
Jeg har dem ;) en stamme der nok snart er 20 år gammel



Corstein
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 7
Joined: 16 Feb 2017, 19:38
Lokation.: 2300

Re: Hvilke art?

Post by Corstein »

Ja, jeg beklager de dårlige billeder. Havde kun lige en iPhone at gøre godt med.

Men altså er vi ude i at det enten er Macrobrachium assamense eller Macrobrachium dayanum?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvilke art?

Post by monjak2444 »

vis du har begge arter kan du ikke smide nogle billeder op af dem :) bjarne.

som sagt dem jeg havde var mere gennemsigtige.


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvilke art?

Post by monjak2444 »

Corstein wrote:Ja, jeg beklager de dårlige billeder. Havde kun lige en iPhone at gøre godt med.

Men altså er vi ude i at det enten er Macrobrachium assamense eller Macrobrachium dayanum?

jep noget i den stil :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Hvilke art?

Post by Bjarne »

monjak2444 wrote:vis du har begge arter kan du ikke smide nogle billeder op af dem :) bjarne.

som sagt dem jeg havde var mere gennemsigtige.
Jeg har kun Macrobrachium assamense , hos mig er de unge rejer gennemsigtige hvos de ælder er mørkere , jeg ser lige om jeg får tid til og ligge et par billeder op ;)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvilke art?

Post by monjak2444 »

det var det samme hos mig bjarne gennemsigtige fra start af og så mørk og mørkere men aldrig så mørk som på de første billeder der bliv lagt op her i tråden.

men udover det er macrobrahium arter utrolig sjove at sidde at kigge på især under fodring :) og ville ønske der var nogle der hev nogle af de mere flotte arter hjem til danmark :)


mvh

Deniz

Corstein
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 7
Joined: 16 Feb 2017, 19:38
Lokation.: 2300

Re: Hvilke art?

Post by Corstein »

Nu har jeg lige rundet min (i øvrigt udmærkede forhandler), og de mener nu at der er tale om macrobrachium scabriculum!

- men DET kan da ikke passe. Ihverfald ikke hvis man googler det og ser billederne?

Hmmm



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvilke art?

Post by monjak2444 »

ja det ser ikke helt rigtigt ud :D den mangler da en kæmpe klo,jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen med den art men kunne forestille mig at den klo allerede fra helt unge begynder at vokse.

jeg hælder mest på Macrobrachium dayanum indtil videre :)


mvh

Deniz

Post Reply