Karantene Amano Rejer?

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
Post Reply
Christoffer Madsen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2019, 13:03
Lokation.: Sjælland

Karantene Amano Rejer?

Post by Christoffer Madsen »

Hej jeg har et string grøn alge problem, og brun alge på min sand, og tænkte jeg ville putte 5 stk Amano Rejer i, men vil de æde det brune alger på sandet?

Og behøver jeg karantene dem i en måned før jeg putter dem i min akvarie? eller putter jeg dem bare i?

Jeg har 6 guppyer i mit 350 liter akvarie
Attachments
IMG_20200202_122741.jpg
IMG_20200202_122741.jpg (5.67 MiB) Viewed 5690 times
IMG_20200202_122723.jpg
IMG_20200202_122723.jpg (4.25 MiB) Viewed 5690 times



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Karantene Amano Rejer?

Post by d9ha »

Dit akvarie ser ikke helt nystartet ud, så jeg ville bare smide dem i. Med behørig tilvænning forstås.

Brunalger forsvinder som regel af sig selv. Amanoerne vil tage for sig af trådalgerne, hvis der ikke er andet foder. Vær dog opmærksom på hvor meget lys og hvor længe, da det egentlig er bedre at sætte ind overfor problemet frem for at indføre en ny art til at løse det. Om 5 amanoer vil kunne løse dit trådalge problem i et 350 L. vil jeg tillade mig at tvivle på. Du skal nok have en 20 stykker før det forslår noget. Foreslår at du får fat i en ordentlig bunke hornblad, til at udkonkurrere trådalgerne. Det vil dog sandsynligvis også resultere i et babyboom hos guppyerne :lol:
Så at skabe balance er ikke let. Det tager som regel et års tid eller to inden man finder den helt rigtige balance for et akvarie. Men mange planter og ikke overbefolke akvariet, gør det som regel lettere.


Mvh
Henrik

Christoffer Madsen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 6
Joined: 07 Nov 2019, 13:03
Lokation.: Sjælland

Re: Karantene Amano Rejer?

Post by Christoffer Madsen »

Takker for svaret, jeg tror jeg vil skure ned for gødningen og lyset, og fjerne daglig trådalgerne, og lukke for lyset fra mit vindue, tænker det må hjælpe =)



Post Reply