Nybegynder

Her kan I vise Jeres akvarium
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nybegynder

Post by monjak2444 »

det ser ret fint ud de vandværdier ved du hvad gh ligger på.

men når kh ligger der imellem 0-3 så er gh nok en 6-7 stykker og det er vandværdier til taiwan bee's :)så burde ikke være et problem med dine vandværdier men for en sikkerheds skyld vis du kan måle din gh ville det være rart at vide hvad den er på :)


mvh

Deniz

BZN
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 51
Joined: 22 Jan 2015, 08:57
Lokation.: hundested

Re: Nybegynder

Post by BZN »

Kh er 1
GH sera strips 3-4
Må vist også købe et GH testsæt



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nybegynder

Post by monjak2444 »

det lyder meget rigtigt men vis du kan skaffe et gh sæt så kan vi være sikker,men mit bud er at du kan have krystal reje måske du får et problem med neocaridina men garnellen tom holder sine neocaridina på 200 microsiemens ihvertfald hans røde bloody mary's.


mvh

Deniz

BZN
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 51
Joined: 22 Jan 2015, 08:57
Lokation.: hundested

Re: Nybegynder

Post by BZN »

Tusind tak
Hvor er det fedt med al den hjælp man kan modtage her.
Får skaffet et test sæt.
Og må vist skaffe en Micro dims måler på et tidspunkt også



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nybegynder

Post by monjak2444 »

det var så lidt :D


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Nybegynder

Post by Rejekællingen ;-) »

Angående CRS/CBS. Hvis det er de lave gradueringer (som regel ikke lige så sarte som de høje), så ved jeg at Bjarne i Slagelse opdrætter dem på hanevand og ingen aktiv soil (sidst han målte ms for lang tid siden lå den på omkring 1000-1200). Så vil egentlig skyde på at det også kan lade sig gøre for dig at holde CRS/CBS uden at skulle bruge osmosevand :) Din pH er fin for dem..

Bare lige et lille indspark, hvis du ikke havde lyst til at bruge osmose vand :)

Jeg selv holder CRS/CBS "Mosura" samt "Smiley Head". De bliver hold på osmosevand og aktivt bundlag og yngler som rotter :D Men igen, så er det også de højere gradueringer. Så der tager jeg sgu ingen chance ;)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Nybegynder

Post by Bjarne »

Måske jeg skulle sætte nogle CRS til salg her på forum ;)



BZN
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 51
Joined: 22 Jan 2015, 08:57
Lokation.: hundested

Re: Nybegynder

Post by BZN »

Hej
fantastisk med indspark.
mangler lige et gh test sæt, vores lokale har ikke og er desværre lige pt ramt af sygdom, så håber i næste uge.
kan de gå sammen med de gamle neon? Sønnen vil under ingen omstændigheder af med dem og syntes det er lidt ærgerlig hvis de bare æder dem :lol:
han er for øvrigt rimelig kreativ opdagede 3 røde og 3 meget mørke brune neocaridina, som han stolt fortalte han havde fået af en kammerat's far og de brune var super seje, som han puttet i uden min viden, ikke lige min plan :evil:
men ellers er jeg interesseret bjarne :P



User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Nybegynder

Post by Bjarne »

Det bedste vil være et rent reje akvarium , du skal nok ikke regne med unger af rejer hvis der er neon fisk i , rejeunger vil være dessert for neon ;) men ellers kan man jo købe et akvarium mere :D det er vi nogle der har prøvet :D feks et 54l starterakvarium er fint til rejer og kan fås for billige penge , hvis du er interesseret i nogle CRS siger du bare til , jeg har altid 3-400 stk på lager :D



BZN
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 51
Joined: 22 Jan 2015, 08:57
Lokation.: hundested

Re: Nybegynder

Post by BZN »

Tak Bjarne
Det vil jeg huske.
De neon han har er et par år gamle og har altid gået ned rcs... gav dog disse væk da jeg tømte det gamle akv.
de sætter vel træskoene på et tidspunkt :lol:
der er 7 stk i et 54L så tror du ikke nogle unger vil overleve?



Post Reply