Tibees

Alt om genetik, reproduktion og avl
Post Reply
d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Tibees

Post by d9ha »

Snakkede med en gut i Hamborg i går - og ja, jeg skulle have taget nogen billeder - men han havde nogen ret pæne tibees, selvom det ikke lige er min kop te, så var der flere med ret ens mønstre og farver, og så viste han mig en vido af nogle tibees han havde derhjemme med orange eyes.

Hvordan går det med jeres forsøg, er der nogen af jer, der har fået noget ud af det, der minder om et resultat eller ?


Mvh
Henrik

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Tibees

Post by Smedn »

Jeg er nået en 3-4 generationer ud i mine tibee's og jeg har nærmest ikke 2 rejer der er ens :p Der er kommet mange forskellige og enkelte rejer som egentlig er meget flotte, men derfra og så til at have en stabil stamme, der er vist rigtig langt..

Jeg tror man skal være meget over rejerne, og sikre sig de rigtige rejer krydser, ellers får man en hygge balje, som jeg vist har mig, i stedet for et resultat.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tibees

Post by monjak2444 »

Mit projekt har jeg lige smidt nogle pinto og Taiwan bee over i så der går lang før der kommer flotte rejer,men jeg har lidt flotte men slet ikke på stadie med smedn rejer som er super flotte :)


mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Tibees

Post by Smedn »

Ahhh du er vist fint med Monjak ☺mit projekt er ikke noget at råbe hurra for. Jeg er stolt over det er lavet helt fra bunden, men der er dælme mange år til det bliver godt, hvis det overhovedet bliver godt :roll:
Mine går med panda/bb.

Det sjove er som sagt at kigge efter tegn på mønstre som fx spotted head som jeg vil tro er det nemmeste at fremstille. Men også blandet øjn farver fx.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tibees

Post by monjak2444 »

hehe jeg mener det skam smedn det er hårdt at holde vedlige og jeg synes du skal klappe dig selv på skulderen for de enkelte lækker bidsker dine rejer spytter ud :)og jeg håber du for noget ud af dit projekt :)

jeg selv har nærmest gjort mit til et blandings akvarie hvor de oprindelige crs x golden tiger hvor jeg nu har smidt alt muligt sjov ned i som er mega sjovt om man finder altid spændene rejer der i:)


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Tibees

Post by caso »

Her er en af mine pæneste. Desværre gad den ikke lige stille op til fotografering, og billedet er taget med tlf, men det giver da en ide om hvordan den ser ud. En ren stamme af dem gad jeg godt have.
image.jpeg
image.jpeg (154.78 KiB) Viewed 9469 times


Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tibees

Post by monjak2444 »

nice camo shrimp og nu skal du passe på du ikke bliver mobbet caso for at ligge billeder op for ham yotak ligger nok og lurer et sted :lol: :lol: :lol:


mvh

Deniz

Post Reply