Deforme rejer og for kort Carapax

Alt om genetik, reproduktion og avl
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Deforme rejer og for kort Carapax

Post by monjak2444 »

jeg tænkte vi kunne lave en tråd om deforme rejer og rejer med for kort Carapax,da jeg en lidt tvivlsom zebra her og i andre skal være velkomne til at smide billeder op af rejer her i mistænker eller har en eller anden deformitet eller for kort carapax :)

for mig på denne reje se baghoved lidt funky ud,hvad synes i.
IMG_8084.JPG
IMG_8084.JPG (4.07 MiB) Viewed 10187 times
IMG_8094.JPG
IMG_8094.JPG (4.19 MiB) Viewed 10187 times


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by Aquahorti »

Jeg har kun læst lidt om genetiske defekter i rejer, men jeg vil mene at den reje har noget som kaldes Balloon Head, se evt. følgende link: http://skfaquatics.com/forum/topic/3345 ... deformity/.

Jeg er ikke helt sikker på hvad normen er for rejer, men er rostum ikke lidt kort på samme reje?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by monjak2444 »

Aquahorti wrote:Jeg har kun læst lidt om genetiske defekter i rejer, men jeg vil mene at den reje har noget som kaldes Balloon Head, se evt. følgende link: http://skfaquatics.com/forum/topic/3345 ... deformity/.

Jeg er ikke helt sikker på hvad normen er for rejer, men er rostum ikke lidt kort på samme reje?

rostum er nok normal i dette tilfælde måske lidt kort,men nok mere det deforme baghoved og måske en for kort Carapax.

men jeg regner ikke med at folk i hobbyen vil poste billeder af deres rejer med en deformetit da det i sidste ende kan skade dem,men det er ved at blive ret normalt rundt omkring synes jeg med alle de kryds på højre og på tværs vi ser i vores hobby.


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by Aquahorti »

Det kan du nok have ret i, men selv om jeg godt ved at verden ikke fungere på den måde, så burde det være sådan at folk der åbent beskriver problemer og hvordan de enten arbejder på at løse dem, eller fik løst dem, bliver belønnet.

Tag nu kim m og bjarnes handel men rejer, og kims tilbud ved den anormale reje. Som du selv skrev, så var det en flot service og det burde alle honorere. :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by monjak2444 »

Aquahorti wrote:Det kan du nok have ret i, men selv om jeg godt ved at verden ikke fungere på den måde, så burde det være sådan at folk der åbent beskriver problemer og hvordan de enten arbejder på at løse dem, eller fik løst dem, bliver belønnet.

Tag nu kim m og bjarnes handel men rejer, og kims tilbud ved den anormale reje. Som du selv skrev, så var det en flot service og det burde alle honorere. :D
kim er top dollar med hans service og det har han altid været og det er der mange der kunne tage ved lære af :D


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by kim m »

Tak for rosen :D

Jeg har selv set et par grelle/åbenlyse open skirt på rejer jeg har købt i Tyskland. Kan lige se om jeg stadig har billederne.

Desuden synes jeg mest det er de røde jeg har set det på. Om de røde er mere "udsat" end de sorte eller om det bare er lettere at se er svært at sige.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by monjak2444 »

kim m wrote:Tak for rosen :D

Jeg har selv set et par grelle/åbenlyse open skirt på rejer jeg har købt i Tyskland. Kan lige se om jeg stadig har billederne.

Desuden synes jeg mest det er de røde jeg har set det på. Om de røde er mere "udsat" end de sorte eller om det bare er lettere at se er svært at sige.
det var så lidt kim :)

dem må du meget gerne smide dem op vis du kan finde dem.

jeg ville osse mene det er de røde der er udsat mest,men jeg tror de sorte pintoer er utroligt svært at se det på dem.


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by monjak2444 »

den ser ikke så gal ud synes jeg måske lidt for kort carapax.


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by monjak2444 »

er ved at sortere mine røde pintoer og jeg tror jeg kommer til at smide en del ud desværre.

men jeg faldt over den her zebra hos skyfish og jeg synes den ligner den har kort skjold,hvad synes i.

http://skyfish-aqua.com/%E5%95%86%E5%93 ... d/?lang=en


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Deforme rejer og for kort Carapax

Post by Aquahorti »

Jeg syntes den ser OK ud, men jeg kan til stadighed under mig over den korte rostum.
Det virker til at være et generelt træk ved de mere 'forædlede' varianter, som blive mere og mere fremherskende jo mere der er avlet på dem.



Post Reply