Parring uden gevinst ?

Alt om krebs
Post Reply
SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Parring uden gevinst ?

Post by SusSkovgaard »

Hej Alle

Nåh nu er det 2. gang jeg ser mine krebs ligge i hvad der syns som flere timer og give den på bunden.


MEN der sker bare ingen ting. Sidste agt var i går omkring kl 13 men jeg ser ingen sort bug ...hvor længe kan der gå før hunnen lægger æggene ned og sker det ofte det med tomme agter ?


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Parring uden gevinst ?

Post by Jonas »

Det er vel ligesom mennesker....øvelse er jo også ret sjovt....behøves jo ikke at komme baby ud af det hver gang :D



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Parring uden gevinst ?

Post by SusSkovgaard »

He He He :lol:


jaaa....joooo....hm...uhm...er mennesker og så aber ikke de eneste "dyr" der sådan ligesom "øver" sig ??? :)


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Parring uden gevinst ?

Post by caso »

SusSkovgaard wrote:He He He :lol:


jaaa....joooo....hm...uhm...er mennesker og så aber ikke de eneste "dyr" der sådan ligesom "øver" sig ??? :)
Faktisk er det vist kun mennesker og bonoboer, der gør det. Men måske videnskaben har overset krebs :)


Mvh
Carsten

SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Parring uden gevinst ?

Post by SusSkovgaard »

caso wrote:
SusSkovgaard wrote:He He He :lol:


jaaa....joooo....hm...uhm...er mennesker og så aber ikke de eneste "dyr" der sådan ligesom "øver" sig ??? :)
Faktisk er det vist kun mennesker og bonoboer, der gør det. Men måske videnskaben har overset krebs :)
Hi Hi altså... :lol:

Jeg tror i har ret....de tog lige en tur mere i dag :shock: det ser altså lidt voldsomt ud når hannen sådan holder hunnen nede i op til 2 timer...det er ski godt man ikke er krebs :lol:

Og nej der er stadig ingen sort bug.....men hun søger i huler...og det kan man vel egentligt ikke bebrejde hende


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Parring uden gevinst ?

Post by BoeBoe »

Er det de der små CPO krebse?

De ser ret så fine ud, har gået og tænkt lidt på et par af dem, de kunne nok gå i mit selskabs akvarium..

Håber du får held af dine snart..



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Parring uden gevinst ?

Post by SusSkovgaard »

Ja det er jo alt sammen pattedyr

Jeg tror mine krebs tror de er delfiner.....de gør det altså hver dag :? jeg må se at få smidt nogle video optagelser op altså de ligger bug mog bug og de gør det LÆNGE og ehem hannen laver også sådan øhm ja bevægelser agtigt man blir ski helt forlegen når man sådan lige snupper dem i det for 5 dag i træk.

havde da overhovedet ingen ide om de måske også bare "øver" sig de lever jo ikke evigt vel ? 2-3 år har jeg læst så altså det er jo ikke ligefrem fordi de har "hele livet foran sig" jeg undre mig over hvorfor jeg ingen sort bug ser...de har de ageret i ca 7 dage i streg sådan ca i gennemsnit 1½ time om dagen måske mere...de er igang når jeg tænder lyset og stopper så caq 1- 1½ time efter og nogen gange går de i gang om eftermiddagen sådan omkring kl 12. hm....der ligger så igen skaller så måske er det 2 hunner og en han og så har han lige ordnet dem begge her på et par dage, men når man kun lever 2-3 år så burde der vel komme noget ud af 2-3 parringer om dagen i 5-7 dage ??????

eller ???


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

kalaila
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 7
Joined: 11 Feb 2013, 08:35

Re: Parring uden gevinst ?

Post by kalaila »

At hannen er klar til at yngle, er ikke ensbetydende med, at hunnerne er klar. Det ses hos mange dyr.


VH, Cathrine

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Parring uden gevinst ?

Post by Jonas »

SusSkovgaard wrote:J....der ligger så igen skaller så måske er det 2 hunner og en han og så har han lige ordnet dem begge her på et par dage, men når man kun lever 2-3 år så burde der vel komme noget ud af 2-3 parringer om dagen i 5-7 dage ??????
eller ???
Det kommer jo helt an på et grundlæggende spørgsmål...har hunnerne dannet æg???

Det er bestemt heller ikke alle hunrejer, der har dannet æg i sadlen op til et nyt skalskifte. Hvis der ingen æg er i sadlen, så kommer der ingen unger under bugen. Men i forbindelse med skalskiftet udsendes disse stoffer, som tiltrækker hannerne.



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Parring uden gevinst ?

Post by SusSkovgaard »

aahhhhhh.....se DET gir jo meget bedre mening....så tager vi den med ro :) De har plads nok osv. så det går nok :) Men håber da virkeligt snart jeg får krebsebabyer, de er jo noget af det søsdeste :)


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

Post Reply