Mysterie snegle

Alt om snegle
Post Reply
Studtmund
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 28 Oct 2012, 21:45

Mysterie snegle

Post by Studtmund »

Så nu er det vedtaget i EU at Mysteriesneglen bliver ulovlig at handle med i EU per 01/01 2013..
så skynd jer at anskaffe denne fantastiske snegl hurtigst muligt! Jeg synes fandme de må styre sej,
bare fordi der er en eller anden i Spanien vis ris-marker bliver ødelagt, skal alle der er medlem af EU
Straffes. Nej nej nej!

læs mere her: www.kortlink.dk/bq6h

Hilsen Studtmund



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Mysterie snegle

Post by caso »

Jeg synes nu at det giver god mening.

Hvis sneglen kan gøre skade som invasiv art, er det da med at få standset udbredelsen. Det kommer desværre så til at gå ud over de lande hvor sneglen ikke kan overleve i naturen også. Det er nødvendigt, da toldreglerne inden for unionen er så lempelige som de er. Though luck.

Hvis reglerne skulle være anderledes vil de også betyde at jeg ikke kan købe fisk, snegle og rejer f.eks. i Tyskland, uden at skulle igennem en masse fnidder ved indførelsen.


Mvh
Carsten

User avatar
Christel
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 17 Oct 2012, 18:36
Lokation.: Fyn

Re: Mysterie snegle

Post by Christel »

Interessant! Måske skulle man forsøge sig med et par inden det er for sent. Jeg har desværre aldrig haft held med dem - enten stikker de af og lægger sig til at dø i et hjørne af stuen, eller de lægger sig bare til at dø i akvariet. Tror ikke jeg har haft en, der har levet mere end 3 måneder :(



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Mysterie snegle

Post by Reja »

Jeg skal i hvert fald have fat i nogle flere inden de bliver forbudte.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Studtmund
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 28 Oct 2012, 21:45

Re: Mysterie snegle

Post by Studtmund »

Det skal jeg også! i en fart!



Post Reply