vejlemesse

Her kan du poste alt mellem himmel og jord.
kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: vejlemesse

Post by kim m »

monjak2444 wrote:tillykke med de nye rejer kim de ser flotte ud :)men synes dine Caridina trifasciata mangler lidt farve men er det meget normalt for dem at variere meget i farverne måske.

og bliver spændene at se hvad dine galaxy giver :)

og må lige tilføje at det er en imponererne opdrætsliste du har dig der :)
Ja, trifasciata er vist ret variabel og det har også noget med alderen at gøre. Gamle hunner kan være helt sorte med spøjse mønstre.

Jo, jeg er også glad for min opdrætsliste :) har været rundt om en del forskelligt.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: vejlemesse

Post by caso »

kim m wrote:Her er der billeder af de nye dyr:

http://kimsfishyworld.blogspot.dk/2015/ ... yfish.html

Som der står til sidst i linket er der yngel af de "ikke-galaxy" som var med mine Galaxy Tigers jeg købte i december...jeg glæder mig til at se hvordan de vokser op.
Ser godt ud :)

Dine "ikke-galaxy" ligner nogen neocaridina davidii vild form jeg havde på et tidspunkt, men kan godt være lidt svært at bedømme ud fra billedet.

Det er nu et imponerende akvarierum du holder dig. Må være svært a finde tid til at holde det kørende. Jeg synes det er svært at få passet mine ca. 25 akvarier, selvom jeg har gjort hvad jeg kan for at gøre det så nemt som muligt.


Mvh
Carsten

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: vejlemesse

Post by kim m »

caso wrote:
kim m wrote:Her er der billeder af de nye dyr:

http://kimsfishyworld.blogspot.dk/2015/ ... yfish.html

Som der står til sidst i linket er der yngel af de "ikke-galaxy" som var med mine Galaxy Tigers jeg købte i december...jeg glæder mig til at se hvordan de vokser op.
Ser godt ud :)

Dine "ikke-galaxy" ligner nogen neocaridina davidii vild form jeg havde på et tidspunkt, men kan godt være lidt svært at bedømme ud fra billedet.

Det er nu et imponerende akvarierum du holder dig. Må være svært a finde tid til at holde det kørende. Jeg synes det er svært at få passet mine ca. 25 akvarier, selvom jeg har gjort hvad jeg kan for at gøre det så nemt som muligt.
Det går :) men kun fordi jeg mest kører med arter som ikke kræver alverden...der er kun lidt barbeyngel og lidt Corydoras-yngel som skal have mad hver dag. Ellers kan de fleste gå længe uden mad og friskt vand.

"Ikke-galaxy"-rejerne er ret store...meget større end nogen Neocaridina davidi jeg har. Men derfor kan de godt være det.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: vejlemesse

Post by monjak2444 »

yderst spændene kim glæder mig til at følge dem :) og bliver spændene at se de hunner når de får en masse farve.

og lige et ikke rejerelateret spørgsmål :) hvilken corydorys er de flotteste i dine øjne og hvor mange akvarier har du.

caso 25 akvarier,det var ikke så lidt,så kan jeg rejne ud du har lange arme :D :D :D


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: vejlemesse

Post by kim m »

monjak2444 wrote:yderst spændene kim glæder mig til at følge dem :) og bliver spændene at se de hunner når de får en masse farve.

og lige et ikke rejerelateret spørgsmål :) hvilken corydorys er de flotteste i dine øjne og hvor mange akvarier har du.

caso 25 akvarier,det var ikke så lidt,så kan jeg rejne ud du har lange arme :D :D :D
Hvilken der er flottest er svært at svare på, men jeg har i hvert fald en svaghed for Corydoras atropersonatus og C133. Jeg har haft ca. 80 arter og er næsten lige fascineret af dem alle :)

Jeg har lige pt. 48 akvarier kørende og 6 af dem gar eksterne 2 liters boxe hængede til yngel...se mit fiskerum her: http://kimsfishyworld.blogspot.dk/p/the-fishroom.html


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: vejlemesse

Post by monjak2444 »

80 arter wow og vildt nice setup har dig der har du selv lavet det :)og jeg synes bare de er så nuttet at se på de cory arter har 7 sterbai som bare chiller i et akvarie for sig selv :)

puha 48 akvarier kim bliver lidt rundtosset bare ved tanken om vandskift nu,håber du har noget auto vandskift kørende eller har du dobbelt så lange arme som caso :)

dine grønne neocaridina har de fået yngel på dem og holder de farven,og undskyld vis jeg har spurgt før :)´


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: vejlemesse

Post by kim m »

Sterbai er også fine :)

Når jeg skifter vand har jeg 4 haveslanger der løber ned i en balje med en 3000 liters pumpe som smider vandet ud af vinduet.

En slange på vandhanen sørger for at få vand i akvarierne igen :)

De grønne holder farven. Deres yngel ser grønne ud, men hvor pæne de bliver må tiden vise...der er billeder her: http://kimsfishyworld.blogspot.dk/2015/ ... t-and.html


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: vejlemesse

Post by monjak2444 »

ja det synes jeg osse har førhen haft lidt cory.panda som jeg solgte faktisk da jeg ikke gad fisk mere,men kom sku til at savne dem,så fandt jeg sterbai på akvadagen i nivå til super pris :)

hehe så må håbe du ikke bor på 4 sal :)

ok du giver dem bare kold vand direkte fra hanen af,bliver mere og mere misundelig på jeres vand :)

det bliver spændene at følge dem ligesom med alle dine andre rejer og du er lige blevet bookmarked i min browser fed hjemmeside :)


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: vejlemesse

Post by kim m »

monjak2444 wrote:ja det synes jeg osse har førhen haft lidt cory.panda som jeg solgte faktisk da jeg ikke gad fisk mere,men kom sku til at savne dem,så fandt jeg sterbai på akvadagen i nivå til super pris :)

hehe så må håbe du ikke bor på 4 sal :)

ok du giver dem bare kold vand direkte fra hanen af,bliver mere og mere misundelig på jeres vand :)

det bliver spændene at følge dem ligesom med alle dine andre rejer og du er lige blevet bookmarked i min browser fed hjemmeside :)
Tak :)

Jeg bor i fritliggende rækkehus :) så det er bare ud i haven...

Jeg giver dem tempereret vand, lidt koldere end det i akvariet.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: vejlemesse

Post by caso »

monjak2444 wrote:
caso 25 akvarier,det var ikke så lidt,så kan jeg rejne ud du har lange arme :D :D :D
Det er ikke så galt. Jeg har indrette mig så det er relativt overskueligt at skifte vand. Det tager ca. en time at få lavet det ugentlige vandskifte, men det er så også kun ca. 10% vand jeg skifter. Jeg har bygget et lille rum i garagen til akvarierne. Måske DKs mindste akvarierum, kun ca. 3 m2. Der er plads til to reoler, og så lidt plads i mellem dem, hvor jeg lige kan vende. Jeg har to kar med i alt 75 l RO-vand oven på den ene reol, hvilket er tilstrækkeligt til et vandskifte. De akvarier der får hanevand får med haveslangen, direkte fra udendørs hanen. Vandet, der tappes af, ryger bare ud på græsplænen.


Mvh
Carsten

Post Reply