Bedre sent end aldrig ;-)

Fortæl lidt om dig selv og hvad du har af rejer, snegle m.v.
Post Reply
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Bedre sent end aldrig ;-)

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa..

Som sagt bedre sent end aldrig ;) Jeg har være på forum siden 17. marts 2014 men havde ikke liiige opdaget fanen Mig og mine rejer hihi.. Så her kommer lidt og mine rejebørn og jeg

Jeg er 25år, forlovet og bor i Sorø, hvor jeg læser på Ernæring og Sundhedsudannelsen.
Min interesse for akvarie startede som barn, hvor jeg har haft adskillige forskellige størrelser. Både alene og et enkelt (det største) sammen med min mor. Det har været selskabsbaljer det meste men også lidt sneglehuslegere. Tiden og mulighederne for at have dem forsvandt i en årrække, men kom tilbage igen da jeg flyttede til Sorø fra Århus i 2012. Her anskaffede jeg mig et lille 20L Aqua Fashion akvarie (kollegieværelse) som jeg nu har sat til salg da Albert (kampfisken) er død. Siden har akvarierne ynglet :lol: Min interesse for rejer kom egentlig lidt pludseligt og ud af ingenting her i foråret :) Kan slet ikke huske hvad der kickstartede den, men pludselig var jeg herinde på forum og læse. Blev helt tændt på ideen om rejeakvarier så jeg lokkede med kæresten ;) Jeg ved ikke hvad der er lige præcis med rejeakvarier men de har tendens til at yngle hurtigt. Det er SÅ spændende med alle de forskellige arter man kan erhverve sig. Skruen uden ende - fedt!! Så er der altid en ny man ikke har prøvet eller nogle nye man ikke har krydset osv :D

Af akvarier har jeg: 360L komplet Akvastabil Mark II selskabsakvarie (økonomisk også kærestens :lol: ) og 2 rejepytter.

30L:
Orange Rili
Setup: Red bee soil og advanced soil (50/50), microsiemens på ca 350, pH 7 (?), Stuetemperatur

54L:
Blue tiger OE og Deep blue tiger OE
Setup: Red bee soil, microsiemens på ca 300. Temp.; 25 grader. Opstartet 28/8-14. Skal opdeles i to med filtersvamp. Forventer at få rejebørn i engang i oktober :D

Når jeg er færdig med studiet sommer 2015 er planen at flytte tilbage til Århus sammen med kæresten :D I den forbindelse vil jeg gøre alt for at få hende lokket til en rejereol med 3x54L. Det bliver en udfordrende opgave tror jeg (læs signatur :lol: ), men jeg har mod på det :D

Det var lidt om mine rejer og jeg samt et lille udsnit af min hverdag. (:

Beklager den ret dårlige billedekvalitet
Attachments
360L Selskabsbalje
360L Selskabsbalje
WP_20140817_013.jpg (252.83 KiB) Viewed 4243 times
54L Blue tiger OE og Deep blue tiger OE
54L Blue tiger OE og Deep blue tiger OE
WP_20140922_011.jpg (250.42 KiB) Viewed 4243 times
Orange Rili
Orange Rili
WP_20140817_005.jpg (207.58 KiB) Viewed 4243 times
Orange Rili
Orange Rili
WP_20140817_004.jpg (222.18 KiB) Viewed 4243 times


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply