Red Crystal med æg

Fortæl lidt om dig selv og hvad du har af rejer, snegle m.v.
User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Red Crystal med æg

Post by Fiskerne »

Jubii har lige set at to af mine Red crystal er tykke af æg, håber det lykkedes, så er det de første crystal babyer her i hjemmet :D må konen så ik godt være lidt stolt-bare en lille smule :lol: :lol: :lol: ;) :P
Rejehop fra Litta :P
Attachments
Mine Red cystaller elsker at hygge sig i disse planter, hvor de også får besøg af de alm. rcs.
Mine Red cystaller elsker at hygge sig i disse planter, hvor de også får besøg af de alm. rcs.
rcs i plante.jpg (120.87 KiB) Viewed 10623 times
En af mine skønheder
En af mine skønheder
rcs.jpg (118.77 KiB) Viewed 10625 times


Fiskerne
Kenn

claus L

Re: Red Crystal med æg

Post by claus L »

Så lykkes det aligevel, tillykke.

mvh
Claus



User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Red Crystal med æg

Post by Fiskerne »

:P Mange tak skal i have ;) Ja super spændende :D

Rejehop fra Litta


Fiskerne
Kenn

User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Red Crystal med æg

Post by buller42 »

Jamen der skal da også lyde et stort tillykke med de første æg herfra :)



User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Red Crystal med æg

Post by Fiskerne »

claus L wrote:Så lykkes det aligevel, tillykke.

mvh
Claus
Ved godt det er lidt forvirrende at vi begge skriver fra samme profil, men fruen skriver så lidt at hun bare vil låne min profil af og til. Nu er det "desværre" sådan, at det er i fruens akvarium, trods meget høje ppm værdier, og meget strøm i akvariet. Lidt underligt... Vi krydser fingre for at de ikke smider æggene, og at ungerne overlever. Og jeg er da også glad på hendes vegne. Kan godt forstå hun er stolt og glad :)

Selv kan jeg kun være glad og tilfreds med at der rent faktisk er kommet et par gule unger, i det akvarie jeg fortalte dig om Claus. Og det ser meget lovende ud, den ene er nu 5-6mm, og vi har talt yderligere 4 stk. Jeg ved dog også at de små gemmer sig rigtigt godt, så der er sikkert mange flere end vi har set :D

Og så går mine to blå tigerhunner med æg. Der krydser jeg virkelig fingre.... De er mine stoltheder, så der håber jeg virkelig at det lykkedes. ;)

Kenn


Fiskerne
Kenn

claus L

Re: Red Crystal med æg

Post by claus L »

Super Kenn, så er der gang i familieforøgelsen, det gør ikke noget at konen også får lidt medvid det giver som regel lidt ro i familien :D .
Godt at dine blå er begyndt at lave lidt, vi har idag selekteret lidt i mine blå tiger og der røg 10 stk. næsten sorte over i deres eget akvarie, skal bruges til vidre avl, de ser meget lovende ud.
Mine red-bee mosura går også med æg så det tegner godt i det lille akvarie hus, ved ikke om det er fordi foråret er på vej.

Har du fået starten de nye akvarier op ?.

mvh
Claus



User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Red Crystal med æg

Post by Fiskerne »

Vi får porsa-dele hjem på fredag til at kunne sætte 4 akvarier op. Så skal de lige modne. Til en start skal jeg have 1 af dem til reje-akvarie (opdelt i to), her skal mine sorte og røde krystaller være i den ene side sammen med Rili til en start. I det andet kommer de blå tigre i, sammen med de gule rejer. Mit andet akvarie i den reol bliver jeg nok nødt til at bruge på nogle Endlers jeg har erhvervet mig. Snowball er pt. i et malleyngel akvarie, og det lader til at gå meget fint :)

Fruen bruger i første omgang sine til fisk, men flytter nogle rejer over når hun har yngel nok.

Men jeg glæder mig til en dejlig weekend i akvariernes tegn :D Og jeg er samtidig meget spændt på hvad det vil betyde at rejerne nu får Red bee sand istedet for flodgrus og dennerle nano shrimpsoil. Vi har ret hårdt vand (270ppm / TDS), så jeg håber at det gør en forskel. Det bliver rart når det er mig der kan selektere i mine :D


Fiskerne
Kenn

claus L

Re: Red Crystal med æg

Post by claus L »

Lyder til at blive en dejlig weekend, du vil helt klart se en forskel med mere stabil værdier = yngel, held og lykke, jeg har yngel i 80% af alle min akvarier og det har helt sikker noget at gøre stabile vandværdier samt som jeg har sagt til dig hold grabberne oppe fra akvariet :D



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Red Crystal med æg

Post by Jonas »

Tillykke med æggene...
Bærer de stadig dem endnu?



User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Red Crystal med æg

Post by Fiskerne »

Jonas wrote:Tillykke med æggene...
Bærer de stadig dem endnu?
Ja, det gør de. Vi venter spændt :D


Fiskerne
Kenn

Post Reply