Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Andre rejearter
User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Har i dag købt 5 stk Goldspot Tenuipedium palaemonoides har prøvet og Google dem , men det jeg har kunne finde er fangst steder , temperatur , og pH værdi , det jeg savner er opdræts beskrivelser , er der nogle af jer der ved noget om den ? så må i godt komme med jeres erfaringer , eller link til beskrivelser :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

tillykke med dem og her :) http://database.gek.nu/?id=568

og vi har ikke været gode nok til at få opdateret vores opdræts beskrivelser den skal vi nok få kigget på :) og selvfølgelig vis i vil hjælpe til skal i være velkommen til det :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Øv kan se jeg nok skal have gang i brakvand , havde håbet de kunne opdrættes på ledningsvand :shock:
Men det er godt nok en elegant reje når den svømmer :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

ja det skal du deværre havde gang i bjarne men vis du bryder koden kan du yngle dem alle amano og diverse vifterejer :) men de er rigtigt fine :)


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by simming »

monjak2444 wrote:tillykke med dem og her :) http://database.gek.nu/?id=568

og vi har ikke været gode nok til at få opdateret vores opdræts beskrivelser den skal vi nok få kigget på :) og selvfølgelig vis i vil hjælpe til skal i være velkommen til det :)
Det glæder jeg mig til at læseom :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

monjak2444 wrote:ja det skal du deværre havde gang i bjarne men vis du bryder koden kan du yngle dem alle amano og diverse vifterejer :) men de er rigtigt fine :)
Jeg håber ikke de er lige så svære og opdrætte som mine Black devil snail som måske også skal på brakvand for og yngle , for der er prøvet vand værdier fra hanevand til rent saltvand uden resultat ;)
Men jeg gir ikke op :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

jeg ville sætte mig ind i brakvand også ville jeg søge for at lave et akvarium med brakvand og simpelthen køre det ordentligt ind derefter ville jeg sætte mig ind i hvordan de yngler.

rejerne smider nok deres larver i ferskvand også trives de ned af flodsystemet hvor vandet bliver mere brakvand jeg tror ikke de når ud på fuldt saltvand.

sneglene tilgengæld har jeg ingen anelse om hvordan du gør,overlevet de saltvands turen.


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Når , første forsøg med og få larverne til og overleve gik ikke på ledningsvand , de sidste var døde efter 14 dage :( , men det positive var at de voksede ,så nu prøver jeg med saltvand , har hentet start kultur i dag , og vil prøve og lave dem som dette opdræt på Amano rejen https://www.youtube.com/watch?v=NHDZyeV ... 54.6434391



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

bjarne du har ikke fejlet men du fandt bare en metode der ikke virkede desværre men fedt du klør på :) prøv denne metode på dine goldspot os vis du for chancen :)

og fin video <:


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Ved godt jeg ikke har fejlet :D jeg prøvede bare det nemmeste først :D , jeg har opdrættet mange ting i årenes løb , og ved man ikke er heldigt med alt , men jeg har en lille fordel når det gælder opdræt , jeg er skide stædig :mrgreen: så jeg klør på :D



Post Reply