Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Andre rejearter
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

det er en fed indstilling at have bjarne :) håber du for succes med alle mulige forskellige arter :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Næste forsøg , denne gang i saltvand , larverne tåler saltvand , men forsvinder/dør efter en uge , de har kun kunne leve af de alger og små organismer der har været i akvariet ,som måske ikke er nok , næste forsøg bliver i brakvand , og vil forsøge og fodre med hjuldyr micro orm og nyklækket artemia .



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

hvor lang tid er det larverne skal være i saltvand ?


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Det er der ikke rigtig nogle beskrivelser om hvordan de skal opdrættes , det er rent gætværk hvordan det skal gøres :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

det tænkte jeg nok,her er en langt ude ide eventuelt tag billeder af larverne (vis du kan)så du ved hvilket stadie larverne er i,måske et billigt mikroskop kunne hjælpe dig på vej.


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

De er helt sikkert i første stadie , for hunner er taget fra , og så snart de har forladt den bliver de langsomt tilvænnet saltvand , og efter en uges tid forsvinder de :?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

okay hvor lang tid har dit saltvand kørt og er der ikke noget om at det tager et halvt års tid før det er ordentligt modent.


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Saltvandet kommer fra et 1000 l akvarie som har kørt i mange år , akvariet jeg bruger er et 50 l og det har kørt ca 4 uger , der er ikke filter på , kun luft , der er massere lys på , både led og lysstof rør , og ruder og bund er allerede bevokset godt med alger , og der futter små dyr rundt i det .
Grunden til der ikke er filter på , er at larverne svømmer dårligt og ville blive suget ind i filteret .



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by monjak2444 »

tjek og tjek :) gad vide hvad du gør galt så.

jeg er klar over med det med filteret og du tager dit vand fra et 1000l af,nu er jeg ikke saltvandshaj på nogle måder men ændre værdierne på saltvandet når du tager det over i det lille akvarie,hvad med salineten holder du øje med den.


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Goldspot Tenuipedium palaemonoides

Post by Bjarne »

Salt værdien ændre sig ikke ,kun hvis vandet fordamper , og Ph m m tror jeg er lidt lige meget , jeg tror problemet er at de dør af sult , da de lever lige længe om det er salt eller alm hanevand de er i , jeg har lige bestilt noget ALIMENT ARTEMIA LIQUIZELL som normalt bruges til opfodring af artemia , det skal også prøves .



Post Reply