Hvad har jeg købtaf rejer?

Andre rejearter
kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by kim m »

Hjortsballe wrote:Er der så nogen, der ved, hvad de rejer er værd(salgspris i en butik)?
Mellem 35 og 60 kr. handles de som regel til privat.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by monjak2444 »

Hjortsballe wrote:Er der så nogen, der ved, hvad de rejer er værd(salgspris i en butik)?
hvad koster de rejer i butikken hvor du har købt dem og kunne godt forestille mig de ryger for 70kr + i forretning.


mvh

Deniz

Hjortsballe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 16 Apr 2017, 14:49
Lokation.: Låsby

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by Hjortsballe »

Vil nødig sige det, men jeg fik specielt tilbud, 100 kr stk


Mvh
Hjortsballe alias Tommy

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by monjak2444 »

Hjortsballe wrote:Vil nødig sige det, men jeg fik specielt tilbud, 100 kr stk
jøsses det var dyrt skriv til kim næste gang eller henrik så hooker de dig op meget billigere.


mvh

Deniz

Hjortsballe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 16 Apr 2017, 14:49
Lokation.: Låsby

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by Hjortsballe »

Er ved at høre til shadow panda hos Kim.

Men hvor mange rejer kan man have i et 30L?


Mvh
Hjortsballe alias Tommy

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by monjak2444 »

super ellers start med en 10-15 rejer det er en god start og man kan godt have et par 100 der i.


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by caso »

monjak2444 wrote:
caso wrote:1,3 og 5 er alle Panda.

Sorte Taiwan deles op i Panda og King Kong. Panda, er når de hvide bånd går hele vejen til bunden af skjoldet, King Kong er når de ikke gør. Som det i øvrigt også fremgår af yo tak's skema. Inden for Panda, kan der så gradueres yderligere i f.eks mosura (el. sss) som den på billede 1.

Men sumamsummarum, du har fået tre Panda og tre Blue bolt. Så Panda Bolt er nok misvisende, men havde det været Panda og Bolt, så havde det været lige i øjet.
Velkommen til forum hr :mrgreen:
Tak :)
Det er ikke meget tid der er til tant og fjas i øjeblikket!!


Mvh
Carsten

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by caso »

kim m wrote:
caso wrote:1,3 og 5 er alle Panda.

Sorte Taiwan deles op i Panda og King Kong. Panda, er når de hvide bånd går hele vejen til bunden af skjoldet, King Kong er når de ikke gør. Som det i øvrigt også fremgår af yo tak's skema. Inden for Panda, kan der så gradueres yderligere i f.eks mosura (el. sss) som den på billede 1.

Men sumamsummarum, du har fået tre Panda og tre Blue bolt. Så Panda Bolt er nok misvisende, men havde det været Panda og Bolt, så havde det været lige i øjet.
De to af dem er da blue shadow mosura
monjak2444 wrote:taiwan bee's blander man op i sorte og røde gener det er nok det caso mener,men ja det er 2 blue shadow mosura :)

og vis man har blue shadow mosura er det ikke ensbetydende med de laver pandaer feks mine blue shadow mosura laver sorte pintoer og blue bolt,så de skal bære generne før det kan lade sig gøre.
Navnejunglen kan tit forvirre. Det bliver ikke nemmere med de mange varianter, der dukker op hele tiden.

Som Deniz skriver, så ja. Taiwan bees deles op i sorte og røde. Man kan også vælge at dele dem op i tre og tage bolts med som en underindeling. For mig giver det mere menig at dele op efter generne, så der kun er sorte og røde. Første forvirring starter i øvrigt allerede med den overordnede navngivning. Taiwan bees kaldes af nogen for for Shadow bees. Det er ikke det samme som blue shadow bees, men alene et andet navn for Taiwan Bees. Her hjemme er vi stort set enige om at kalde dem for Taiwan bees. I USA synes jeg oftere de kalder dem Shadow bees.
De sorte Taiwan bees underindeles i tre: Blue Bolt, King Kong og Panda. Forskellen på King Kong og Panda beskriver jeg tidligere.
King Kong underindeles i: extreme, single stripe, multistripe...
Panda underinddeles jf. den almindelige navngivning for Bees (om man så bruger den ene eller anden navngivning):
SKF_Caridina_logemanni_Classification.png.bf081718f4a9dc0e10dc098876adff41.png
SKF_Caridina_logemanni_Classification.png.bf081718f4a9dc0e10dc098876adff41.png (251.93 KiB) Viewed 9433 times
Så ja, det er blue shadow mosura, den ene dog måske kun en mosura. Men det er stadig Panda, hvorfor deres fulde populærnavn burde være Taiwan bee panda blue shadow mosura og Taiwan bee panda mosura. Eller Taiwan bee panda SSS og Taiwan bee panda shadow mosura SSS. Eller Taiwan bee panda K12 og Taiwan bee panda shadow mosura K12.


Mvh
Carsten

Hjortsballe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 16 Apr 2017, 14:49
Lokation.: Låsby

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by Hjortsballe »

Takker Carsten.
Det var en stor hjælp, så nu kan jeg se forskel på mine rejer.


Mvh
Hjortsballe alias Tommy

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hvad har jeg købtaf rejer?

Post by monjak2444 »

caso wrote:
monjak2444 wrote:
caso wrote:1,3 og 5 er alle Panda.

Sorte Taiwan deles op i Panda og King Kong. Panda, er når de hvide bånd går hele vejen til bunden af skjoldet, King Kong er når de ikke gør. Som det i øvrigt også fremgår af yo tak's skema. Inden for Panda, kan der så gradueres yderligere i f.eks mosura (el. sss) som den på billede 1.

Men sumamsummarum, du har fået tre Panda og tre Blue bolt. Så Panda Bolt er nok misvisende, men havde det været Panda og Bolt, så havde det været lige i øjet.
Velkommen til forum hr :mrgreen:
Tak :)
Det er ikke meget tid der er til tant og fjas i øjeblikket!!
det skal nok gå :) min ven driller dig bare lidt og selvfølgelig håber jeg du for lidt tids til overs så vi kan se dine flotte rejer


mvh

Deniz

Post Reply