Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Her kan du som bruger dele dine erfaringer med forhandlere af rejer, planter og udstyr, såvel danske som udenlandske.
Der er IKKE tale om "annonceplads" for forhandlere.
Dalsgaard
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 7
Joined: 13 Dec 2013, 17:48

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Dalsgaard »

Hejsa.
Har også købt fra rendo. Tror de sendte de forkerte rejer dem jeg fik var næsten sterile og dem der stadig kunne yngle gav nada taiwan. Min erfaring er det er for dyrt i forhold til kvalitet. Så slut med rendo.ps vil lige sige jeg havde dem i 8 mdr i opdelt akvarie og havde pinte og kk ved siden af og de ynglede fint.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by monjak2444 »

jeg har intet problem med mine taiwan bee's og mischlinge jeg har derfra er stadig små lol så dem kan jeg ikke udtale mig om men taiwanerne er blevet voksne og de producere masser af unger med mine c-sky mischlinge som stadig er igang med på andet år :)

men når alt kommer til alt så køber jeg ikke fra rendo mere af den simple grund at garnellen tom overhaler rendo i kvalitet hver gang,og at man rent faktisk kan komme i kontakt med tom hvor det tager 3 uger før man kommer i kontakt med rendo.

om rendos rejer er sterile har jeg ikke været ude for endnu og det ville da ikke være en særlig god forretning for dem vis deres rejer er sterile.

hvad siger tyskerne om rendo er der nogen der ved det.


mvh

Deniz

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Nissehulen »

Det at købe rejer og se hvad man har og iforhold til hvad der er i forskellige kvaliteter, er en ren jungle, især som ny begynder, da man intet eller kun har lidt at sammenligne med.
Det var ikke for at starte en krig, men blot at fortælle og håbe på at andre ikke "køber" laver samme fejl som en selv.
Jeg bruger som sagt gode tyske opdrætter, som er meget velset
i de tyske rejeforum's, og de sælger mig altid super flotte rejer.
Er der nogen, som ønsker rejer derfra, kan i altid kontakte mig.

Da jeg først hørte ordet C-SKY Mischling!!! Tænkte jeg, er der virkelig nogen som laver mischlings på C-sky Taiwan og deres rene crystal linier ?.
Jeg skrev til C-sky angående om de solgte mischling og forklarede i min mail, at jeg havde hørt det på et dansk rejeforum.
Svaret var enkelt!. At C-sky ikke laver mischling, hverken til sig selv, eller til salg på nogen måder og det havde de aldrig gjort, da deres linier er 99.9 % rene. Prl,pbl Taiwan af Taiwan osv.
Så mit spørgsmål må være Deniz, hvem har lavet disse C-sky mischling, og er det C-sky Taiwan krydset med deres prl eller pbl, for i givet fald, er jeg en klar køber!.
Mvh
Thomas


I love shrimps
NISSEN

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by monjak2444 »

lol here we go again da jeg købte dem fra akvariebiksen af hed det c-sky mischlinge så vis der ikke eksistere c-sky mischlinge hvad har jeg så købt.


mvh

Deniz

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Nissehulen »

Jo jo altså det jeg skriver, er at C-sky ikke selv laver mischling, men det kan jo godt være at andre har lavet mischling på C-sky taiwan's. Var nu også bare nysgerrig efter at vide, hvad de så havde brugt at crystal gener.

Hej Claus.
Jeg mente selvføllig fem kuld og ikke fem gen :-), skrev forkert.
Jeg ved godt at man ikke kan forlange rene Taiwan fra mischling, men havde da håbet på at noget rødt var faldet fra og som sagt noget mere, som mine egne mischling giver, for pointen er ikke hvordan de ser ud, men hvad de giver.
Det er en jungle at finde ud af for nye, og vi må bare oppe os her i dk og lave noget vi kan sælge og bytte med hinanden privat/forretning, så tysker,svensker osv køber af os, istedet for den anden vej.
Kan i alle have en god god sommer og håbe/satse på at der ikke ryger for mange reje banditter i varmen.
Mvh
Thomas


I love shrimps
NISSEN

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Smedn »

Det er også god info, for sådan en ny en som mig, at vide der er forskel på forhandlerne. At pris og kvailitet hænger sammen er ikke nyt, men det er ikke nemt lige at lure hvordan det hænger sammen i forhold til rejer.
Det var nemmere, og billigere, hvis der blev solgt nogle flere her hjemme :)



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Smedn »

En lille update fra de 8 Mischlings og 6 TB jeg købte fra Rendo. Så vidt jeg kan se er der 6 hunner, hvoraf 4 af dem er med æg pt (3 mischlings og 1 Panda). Pandaen er længest fremme og er på 25. dag med æg.
Så de er da ihvertfald ikke sterile.. Men hvad der kommer ud af mischlingerne må jeg jo se an :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by monjak2444 »

nice smedn har heller ikke haft nogle problemer med mine tb's jeg købte derfra.


mvh

Deniz

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Jonas »

6 hunner ud af 14 rejer er en helt god kvote :-)



Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Nissehulen »

monjak2444 wrote:nice smedn har heller ikke haft nogle problemer med mine tb's jeg købte derfra.
Jamen D var det ikke C-SKY TB du havde og ikke rendo tb ?. :D


I love shrimps
NISSEN

Post Reply