Vandskifte
Vandskifte
Torsdag er akvarie dag her i huset. Når ungerne er puttet smutter jeg ud og ordner akvarierne.
jeg har fået indrettet mig så det hele klares meget nemt.
Vand ud: Vand i: Og 90 l nyt ionbyttet vand klar til næste uge: Halvanden time, 20 akvarier ordnet og nyt vand til næste uge. Og det enda inkl. dette indlæg
jeg har fået indrettet mig så det hele klares meget nemt.
Vand ud: Vand i: Og 90 l nyt ionbyttet vand klar til næste uge: Halvanden time, 20 akvarier ordnet og nyt vand til næste uge. Og det enda inkl. dette indlæg
Mvh
Carsten
Carsten
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: Vandskifte
det ser dejlig let ud at lave vandskift hjemme hos dig hvad er den der ting i bunden af billed 2
mvh
Deniz
Deniz
Hvis du mener billede 3, så er det mit ionbytningsanlæg. Det er med blandet materiale.
Mvh
Carsten
Carsten
-
- Site Admin
det er ski smart,kommer du lige forbi mig på søndag og ordner mit vandskifte
mvh
Deniz
Deniz
Du fylder de kasser med vand, og kommer det salt i som der skal, og tapper det så direkte fra kasserne?
Er der ikke noget gennemluftning i dem?
Er der ikke noget gennemluftning i dem?
Jeg blander saltet i lige inden det skal bruges. Ellers ingen gennnemluftning.
Deniz, det må blive en anden gang
Deniz, det må blive en anden gang
Mvh
Carsten
Carsten
-
- Site Admin
hehe så ellers lige frem til det så må jeg hellere komme igang når du ikke kommer forbi
mvh
Deniz
Deniz
Er det så kun af temperatur hensyn at du har det vand som skal bruges næste gang stående?
Med ionbytter anlægget kan jeg lave vandet når det skal bruges. Jeg er dig lige skiftet fra RO anlæg, hvor jeg brugte flere dage på at fremstille vandet. Så en del af det er gammel vane. Det er dig også pga temperatur. Derudover kan jeg godt lide at have noget vand stående klar. Hvis der sker et eller andet så et vandskifte skal ske lidt hurtigt, så er det rart at der bare skal tilsættes lidt salt og så er man klar.
Mvh
Carsten
Carsten