Akvariemesse køge

Almen snak om rejer - Alt andet
cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Akvariemesse køge

Post by cpg »

Hvad kostede et bord?



User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Akvariemesse køge

Post by Bjarne »

Den billigste stand kostede 675 kr for 3 meter ,men vi fik det dobbelte for at fylde hallen op .så vi have plads nok .
Jeg fik solgt alt hvad jeg havde med , på nær nogle Sulawesi rejer og snegle :D
Mvh Bjarne



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Akvariemesse køge

Post by cpg »

Er den pris så vild?

Synes mere at enteen lod for høj.

Og behøver det lige at være i en stor og dyr sportshal?

Ved godt at det ikke er noget i har indvirkning på



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Akvariemesse køge

Post by monjak2444 »

når man tænker på det er første gang de holder det er det vel gået meget godt,da det er nye folk der arrangeret det i år så jeg synes vi skal give dem en chance til næste år nu hvor de kan se hvor svært det er,og organisere det ordentligt feks var der er en der havde bestilt borde og da han kom om søndagen for at stille op var der ingen borde :) men de fik det løst :)

eventuelt kunne de slår det sammen med krybdyr så der kommer lidt flere menesker næste år :)


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Akvariemesse køge

Post by Bjarne »

cpg wrote:Er den pris så vild?

Synes mere at enteen lod for høj.

Og behøver det lige at være i en stor og dyr sportshal?

Ved godt at det ikke er noget i har indvirkning på
Jeg ved ikke om det er vild ? men sidste år kostede det 250 kr i samme hal , og er man en lille hobby avler der regner med og sælge for 2000 kr og skal betale standen og transport mm så er der ikke mange hånd øre tilbage .
Og antal stande har også indflydelse på hvor mange der kommer , ved flere der blev væk da de så hvor få stande der var , der er vel ikke mange der betaler det samme som en biografbilet koster for at komme ind i en tom hal :?
De andre år har der også været krybdyrsfolk og det finder jeg interessant , har før stået ved siden af slange folk og det var sku sjovt :D



kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Akvariemesse køge

Post by kylmann »

Jeg syntes det var spændende og hyggeligt at prøve, første gang jeg kom og stod på akvariemesse.. :)
Og fik snakket med en masse, og fik et godt indtryk af hvordan det er. Og det er klart noget jeg kunne finde på at gøre igen, især sammen med andre, så selv hvis der ikke er mange gæster er der tid til at nørdet..

Havde jeg været gæst havde jeg også være skuffet over de få stande. Men vi kan kun være stolte over at Os reje folk ikke var dem som ikke bakkede op om det.. :D

Jeg fik snakket en del med dem som arrangeret det, de har haft fat i folk mange gang, men som så igen er hoppet fra, der kan vi jo så håbe at de få bedre aftaler til næste år..

De har desværre en uofficiel gentelemands aftale med dem som står for Krybdyrs messer at de ikke vil slå det op som begge dele, for så vil dem der står for krybdyrs messer også begynde med akvariemesse.. Det ville ikke gøre noget for en lille privat avler som mig hvis de begyndte med det, men jeg må også se i øjnene at det er "de store" der ligger ud for at leje halen og få skaffet de gode sponsorer.
Om der så er behov for at det lige skal være så stor en hal osv. det ville jo være fedest hvis det blev lige som det var for nogle få år siden.

Priser på stande og for adgangen, syntes jeg er svær at sige for eller i mod, men klart at det ikke hjælper at begge dele er høje.

Alt i alt syntes jeg at det var en god weekend og jeg håber da at de stille og roligt får det bygget godt op igen over de næste par år, for alt start er svært, det tror jeg især os i rejeverden ved.. ;)



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Akvariemesse køge

Post by cpg »

Krybdyrs messerne er rene pengemaskiner.
Og sigter bestemt ikke på hobbyopdrættere.
insektforeningen, Exotiske dyr, har flere gange lavet messer i mindre lokaler end store haller. Og hvor entreen er langt mere spiselig.
Mener at det sidste gang var 30 kr. pr person. Og i hele taget var det langt hyggeligere arrangementer end krybdyrsmesserne.
Rejerne er vel også mere i retning af insekter end fisk/krybdyr



Post Reply