Shrimp Championship 2017 Hannover

Almen snak om rejer - Alt andet
Post Reply
User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Shrimp Championship 2017 Hannover

Post by Henrik_Hundslev »

lidt info.....

The registration for the Shrimp Championship 2017 is online now. Till January 27, 2017 at the latest you can register for participation here: www.garnelenchampionat.de/registration. For reading the exact guidelines for participation, please go here: www.garnelenchampionat.de/guidelines

We are proud to present our new main sponsor: We are happy to announce that Aqua-Tropica from Nuremberg will equip our show with aquaria made by Blau. Moreover, Aqua-Tropica will sponsor the breeder's innovation prize (winner of the category 10).

We have been able to get special prices for hotel rooms at the Arcadia Hotel Hannover. You can find all the information regarding booking here: http://www.garnelenchampionat.de/2016/h ... nderpreis/


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Shrimp Championship 2017 Hannover

Post by Aquahorti »

Lidt underligt at man ikke selv må have et akvarie med, så man er sikker på at vandparameterne er de rigtige. De skriver ikke meget om hvad parameterne rent faktisk er, og jeg var af den opfattelse at mange er ret pernitten med deres rejer.



User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Shrimp Championship 2017 Hannover

Post by Henrik_Hundslev »

Aquahorti wrote:Lidt underligt at man ikke selv må have et akvarie med, så man er sikker på at vandparameterne er de rigtige. De skriver ikke meget om hvad parameterne rent faktisk er, og jeg var af den opfattelse at mange er ret pernitten med deres rejer.
Jeg kan nu godt forstå de ikke vil have folk kommer med deres eget akvarie. Det kunne blive en forfærdelig blanding af forskellige akvarier i værst tænkelig stand. Jeg syntes det er imponerende at de stiller 175 nye akvarier til rådighed. Hvad vandet angår så er jeg sikker på at de har styr på det. Det er jo ikke første gang de laver sådan noget :D Tror faktisk vi har en med fra Danmark her næste gang så måske vi kan få noget feedback når det er overstået.....


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Shrimp Championship 2017 Hannover

Post by monjak2444 »

Henrik_Hundslev wrote:
Aquahorti wrote:Lidt underligt at man ikke selv må have et akvarie med, så man er sikker på at vandparameterne er de rigtige. De skriver ikke meget om hvad parameterne rent faktisk er, og jeg var af den opfattelse at mange er ret pernitten med deres rejer.
Jeg kan nu godt forstå de ikke vil have folk kommer med deres eget akvarie. Det kunne blive en forfærdelig blanding af forskellige akvarier i værst tænkelig stand. Jeg syntes det er imponerende at de stiller 175 nye akvarier til rådighed. Hvad vandet angår så er jeg sikker på at de har styr på det. Det er jo ikke første gang de laver sådan noget :D Tror faktisk vi har en med fra Danmark her næste gang så måske vi kan få noget feedback når det er overstået.....

spændende henrik hvem er det,og lad os håbe det hiver flere folk ind til vores dejlige hobby.


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Shrimp Championship 2017 Hannover

Post by Aquahorti »

Men hvorfor ikke lave en standard for hvad man stiller med af akvarier til shows som disse, så kan folk have et akvarie hvor de har vandet som rejerne har gået i der hjemme?

Men ja, det kunne være interessant at få en artikel om hvad man gør til sådanne konkurrencer ;) .



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Shrimp Championship 2017 Hannover

Post by monjak2444 »

jeg tror det ville blive det rene kaos vis folk skulle have deres eget akvarie med,og som regel med caridina avlerne bruger de alle sammen det samme vand og salt mineral,jeg ved ikke helt lige hvordan det foregår med neocaridina men de er meget lettere at tilvænne.

og det er ret normalt der dør en masse rejer under sådan nogle turneringer,pågrund af for meget stress under fragt og tilvænne rejerne da det er meget sarte dyr.


mvh

Deniz

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Shrimp Championship 2017 Hannover

Post by cpg »

Det er tyskere der står for det, så tingene er iorden.



Post Reply