Planer for efteråret/vintersæsonen 2013
Planer for efteråret/vintersæsonen 2013
Hvad er Jeres planer i forhold til efteråret/vintersæsonen?
Har I spændende rejeprojekter på tegnebrættet?
Ideer til nye rejer, som I skal have erhvervet Jer?
Ideer om obbygning/udvidelse?
Måske omlægning og nyindretning af akvarierne?
Indførelse af anden teknik?
Har I spændende rejeprojekter på tegnebrættet?
Ideer til nye rejer, som I skal have erhvervet Jer?
Ideer om obbygning/udvidelse?
Måske omlægning og nyindretning af akvarierne?
Indførelse af anden teknik?
Re: Planer for efteråret/vintersæsonen 2013
Mit efterår ser desværre lidt usikkert ud mht til rejehobbyen. Jeg står med 95% sikkerhed for en tur til Afghanistan til februar, så om jeg skal have droslet rejeakvarierne helt ned og solgt flest mulig rejer, eller om jeg bliver hjemme og kan fortsætte uændret er lidt uvist.
Sikkert er det at jeg går i gang med at bygge et isoleret rum i garagen her i løbet af ugen, hvor akvarierne flytter ud. Der er en ny menneskebaby på vej, og så må far jo vige pladsen. Her skal så udvides med lidt akvarier, og måske laves nogen med overløb og cantralfilter.
Ellers håber jeg på at få øget overlevelsesraten på mine TB, få startet et TiBee projekt op (første hun går med æg) og måske få skaffet mig en ny rejeart, der ikke er til at finde nogen steder, men mere om den senere.
Sikkert er det at jeg går i gang med at bygge et isoleret rum i garagen her i løbet af ugen, hvor akvarierne flytter ud. Der er en ny menneskebaby på vej, og så må far jo vige pladsen. Her skal så udvides med lidt akvarier, og måske laves nogen med overløb og cantralfilter.
Ellers håber jeg på at få øget overlevelsesraten på mine TB, få startet et TiBee projekt op (første hun går med æg) og måske få skaffet mig en ny rejeart, der ikke er til at finde nogen steder, men mere om den senere.
Mvh
Carsten
Carsten
Ja nu er det ikke fordi at mine planer er "så spændene", som sikkert mange af jer andres, da jeg jo kun lige er startet med Taiwan.
Men jeg har bestilt 5 stk King kong og 5 stk Blue bolt, som gerne skulle komme i næste uge. Disse skal være starten på min stamme,
og når den er kommet lidt i sving, skal der sættes et selektions akvarie op også.
Med tiden vil jeg jo så gerne lave lidt blå mosura, og måske andre varianter primært med den blå farve.
Så det varer nok ikke alt for længe inden jeg erhverver mig en akvariereol.
Men jeg har bestilt 5 stk King kong og 5 stk Blue bolt, som gerne skulle komme i næste uge. Disse skal være starten på min stamme,
og når den er kommet lidt i sving, skal der sættes et selektions akvarie op også.
Med tiden vil jeg jo så gerne lave lidt blå mosura, og måske andre varianter primært med den blå farve.
Tillykke med menneskebabyencaso wrote:Mit efterår ser desværre lidt usikkert ud mht til rejehobbyen. Jeg står med 95% sikkerhed for en tur til Afghanistan til februar, så om jeg skal have droslet rejeakvarierne helt ned og solgt flest mulig rejer, eller om jeg bliver hjemme og kan fortsætte uændret er lidt uvist.
Afghanistan...er du soldat?
Lyder hyggeligt med garage projektet - men hov - hvorfor viger far pladsen? Stå nu fast...inden længe, så er akvarierne helt forbudt fra huset Baby...rejer...nå ja, kan godt forstå konen
Skaffet dig en nye rejeart...lyder spændende...kan du løfte lidt af sløret? Neocaridina, caridina eller noget helt andet?
Lyder som et spændende projekt med King Kong og Blue Bolt. Det vil du sikkert kunne fremalve nogle flotte blå Blue Bolt ud af.Nadia wrote:Ja nu er det ikke fordi at mine planer er "så spændene", som sikkert mange af jer andres, da jeg jo kun lige er startet med Taiwan.
Blå Mosura er jo ret dyre endnu - du kan evt. fremavle dem via Black Smiley mischlinge x Blue Bolt.
Tak.Jonas wrote:
Tillykke med menneskebabyen
Afghanistan...er du soldat?
Lyder hyggeligt med garage projektet - men hov - hvorfor viger far pladsen? Stå nu fast...inden længe, så er akvarierne helt forbudt fra huset Baby...rejer...nå ja, kan godt forstå konen
Skaffet dig en nye rejeart...lyder spændende...kan du løfte lidt af sløret? Neocaridina, caridina eller noget helt andet?
Soldat - jep.
Jeg vælger nu at se sådan på det at så kan jeg gå ud i garagen når jeg skal have lidt fred
Som sagt så vender jeg tilbage om den nye rejeart. Den er ikke ny i den forstand, bare ikke særligt udbredt. Jeg ved der findes enkelte opdrættere i Tyskland. Har oprettet en profil på garnelenforum, men kan ikke oprette annoncer. Jeg må finde på noget andet. Rejen er ikke særlig svær, eller specielt pæn, men bare lidt noget andet.
Mvh
Carsten
Carsten
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
soldat intresant carsten,men pas nu på dernede det er ikke for sjovt.
også glæder jeg mig til at høre om din hemlige reje art du skal anskaffe dig.
mine planer ligenu er at jeg skal flytte til en ny lejlighed så skal have rykket alle mine akvarier neeeedtur skal rykke akvarier men optur jeg har fået mit eget sted endelig efter 3 års venten.
planer for efter året skal helt klart have alle mine rejer op på de 50 + det er første skridt så jeg kan få bygget nogle flotte stammer op af både neo og caridina.
også går jeg at overvejer at dele min reol 6 x 75 op så der ville komme plads til endnu flere reje arter og selektering af andre rejer.
så der er masser af ting man kan tage sig til.
jonas hvad er dine planer.
shrimp up
også glæder jeg mig til at høre om din hemlige reje art du skal anskaffe dig.
mine planer ligenu er at jeg skal flytte til en ny lejlighed så skal have rykket alle mine akvarier neeeedtur skal rykke akvarier men optur jeg har fået mit eget sted endelig efter 3 års venten.
planer for efter året skal helt klart have alle mine rejer op på de 50 + det er første skridt så jeg kan få bygget nogle flotte stammer op af både neo og caridina.
også går jeg at overvejer at dele min reol 6 x 75 op så der ville komme plads til endnu flere reje arter og selektering af andre rejer.
så der er masser af ting man kan tage sig til.
jonas hvad er dine planer.
shrimp up
mvh
Deniz
Deniz
Mine planer indeholder 3 punkter:
1. Forøge min nuværende beholdning af Taiwan Bee - har været lidt for nedadgående de sidste halve år af forskellige årsager.
2. Fortsætte mine TaiTiBee / TiBee projekter (specielt ser jeg frem til at se, om jeg kan få stabilisteret mønsteret af min "Fake Pinto" TaiTiBee), men også hvad mit 54L mix akvarium kan bringe. TIllige med 20L, hvor der går en 20-30 mørke/tigerstribede TaiTiBee i F1 generation, et par af dem går med æg nu)
3. Forhåbentlig få udbytte af min nyerhvervede lille stamme: 1 Pinto Zebra, 3 Taiwans med pinto gener samt 5 spotted head med pinto gener. Alle rejerne er ret så små, så der går nok en 2-3 måneder førend de kan kønsbestemmes. Satser på lidt af hvert køn. Håber min Black Pinto Zebra en en han, så den kan lave nogle Pinto Mischlinge. Spottet Head vil jeg gerne sætte sammen med mine 2 Red Wine Mosura hunner + andre Taiwan hunner...men ellers bare se, hvad disse rejer kan bringe af...ideer og tanker er der nok af...første del er bare at de skal overleve den næste måneds varme og vokse sig større.
Nåååh ja...punkt 4...forhåbentlig at se mine L144 Long Fin blive "voksne"...det er en trio...så forhåbentlig er der begge køn...den største er så småt begyndt at få skægvækst...
Det var vist mine overordnede planer for efterårs/vintersæsonen.
Derudover skal jeg nok omlægge et af mine 54L samt 2 af de små 20L med nyt soil...
1. Forøge min nuværende beholdning af Taiwan Bee - har været lidt for nedadgående de sidste halve år af forskellige årsager.
2. Fortsætte mine TaiTiBee / TiBee projekter (specielt ser jeg frem til at se, om jeg kan få stabilisteret mønsteret af min "Fake Pinto" TaiTiBee), men også hvad mit 54L mix akvarium kan bringe. TIllige med 20L, hvor der går en 20-30 mørke/tigerstribede TaiTiBee i F1 generation, et par af dem går med æg nu)
3. Forhåbentlig få udbytte af min nyerhvervede lille stamme: 1 Pinto Zebra, 3 Taiwans med pinto gener samt 5 spotted head med pinto gener. Alle rejerne er ret så små, så der går nok en 2-3 måneder førend de kan kønsbestemmes. Satser på lidt af hvert køn. Håber min Black Pinto Zebra en en han, så den kan lave nogle Pinto Mischlinge. Spottet Head vil jeg gerne sætte sammen med mine 2 Red Wine Mosura hunner + andre Taiwan hunner...men ellers bare se, hvad disse rejer kan bringe af...ideer og tanker er der nok af...første del er bare at de skal overleve den næste måneds varme og vokse sig større.
Nåååh ja...punkt 4...forhåbentlig at se mine L144 Long Fin blive "voksne"...det er en trio...så forhåbentlig er der begge køn...den største er så småt begyndt at få skægvækst...
Det var vist mine overordnede planer for efterårs/vintersæsonen.
Derudover skal jeg nok omlægge et af mine 54L samt 2 af de små 20L med nyt soil...
Det lyder rigtig spændende Jonas. Især projektet med dine 2 Red Wine Mosura hunner Noget der dog er gået min næse forbi, hvad er en TaiTiBee?
Og ved du allerede nu hvilket soil du vil bruge fremover?
Og ved du allerede nu hvilket soil du vil bruge fremover?
Jonas wrote:
Det lyder som et dyrt indkøb. Bliver spændende.
Mvh
Carsten
Carsten