Klar til nedrivning

Billeder og video af aquascapes
Post Reply
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Klar til nedrivning

Post by Aquahorti »

Et billede af mit scape inden nedrivningen. Det har kørt i 8 uger da billedet er taget, planterne er HC og tripartita og det er low grade CRS der er i det. Standen er hjemmelavet og akvariet er 60*40*36 fra EMMEL i Tyskland pumpen er JBL Cristalprofi e1502 greenline med en JBL Proflora direct inline CO2 diffusor. Lyset er ADA Solar II.
Pre nedrivning
Pre nedrivning
5E0E0F06-7329-4988-8A6C-9C0949EA33A2.jpeg (2.54 MiB) Viewed 11506 times
Farve ballancen er ikke god, beklager



kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Klar til nedrivning

Post by kylmann »

Ser nu ellers flot ud :-)



Dennis Lemming
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 14
Joined: 23 Apr 2020, 09:07
Lokation.: 7480

Re: Klar til nedrivning

Post by Dennis Lemming »

Super flot, hvorfor lukker du det ned?



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Klar til nedrivning

Post by Aquahorti »

Grunden til at jeg river det ned er at hverken min kone eller jeg har tid til at have mange konkurrence scapes som skal vedligeholdes.

Problemet med mange af de scapes man ser, er at de kræver en intensiv indsats for at holde dem flotte over en lang tidsperiode. Det er trist men det er en drøm vi sælger i konkurrencer og reelt er det nok medvirkende til at mange for en fornemmelse af at de er dårlige aquascapere.



Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: Klar til nedrivning

Post by Benjamins61 »

Hvor lang tid har i sådan en scape til at stå at nyde i, inden i rykker det ned :)
Hvad gør i med planterne efter nedrivning, kan i genbruge de fleste igen?



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Klar til nedrivning

Post by Aquahorti »

Nyde vores aquascapes? Hvad er det for noget?

Det er meget få scapes der lever mere end 3 mdr, men jeg nyder dem hver eneste dag jeg er hjemme. For mig handler det om at blive bedre til at udvikle nye metoder eller teste om det som folk siger nu også passer.

Jeg er så heldig at en af min søns legekammeraters far er elektriker med speciale indenfor lys til forskningsvæksthuse og gartnerier, så jeg har en jeg kan nørde lys sammen med. Vi er ved at lave lys til 5 akvarier ( 2 aquascape lys og 3 til vækst akvarier), og vi skal måske kigge på at opgradere gamle lysarmaturer til de bedste LED amaturer med fuld spectrum lys.



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Klar til nedrivning

Post by d9ha »

Det lyder voldsomt spændende med fuld spectrum LED. Det er jo lidt af en jungle at finde rundt i. Hvad med at stille et par tips op standard og mærker?


Mvh
Henrik

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Klar til nedrivning

Post by Aquahorti »

Hej Henrik,

Jeg bruger kun LED strips fra Yuji, men kigger på deres nye COBs for at lave kombinations lys med spots og fladedækning. Grunden til at jeg bruger LEDer fra Yuji er at de så vidt jeg har kunne finde frem til de bedste på markedet mm man vil betale for at få lavet dem til ens egne specifikationer og det bliver alt for dyrt.



Viita
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 11
Joined: 15 Oct 2020, 02:15
Lokation.: Fyn

Re: Klar til nedrivning

Post by Viita »

Har selv købt nogle led lamper på Geek, der er masser af forskellige lamper med god spektrum også led stribs til de lidt mindre opgaver



Post Reply