DAF

Billeder og video af aquascapes
Post Reply
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

DAF

Post by Aquahorti »

Jeg har startet en Dansk forening til fremme af aquascaping, med det forløbige navn Dansk Aquascaping Forening.

Formålet er at få flere til at interessere sig for aquascaping og på sigt deltage i internationale konkurrencer. Vi er pt. en lille gruppe af folk men jeg har være så heldig at have fået fat i nogle af de største kapaciteter indenfor aquascaping og akvarieplanter i Danmark med i foreningen.

Der er ikke nogen formelle krav til aktivitetsniveauet på medlemmerne, men det forventes at man har en vis viden om aquascaping og interesse i at deltage i konkurrencer, både nationalt og internationalt.
Strukturen i foreningen er flad, så selv om jeg er den der har startet den har jeg ikke mere at sige end nogen andre medlemmer. Som tingene står lige nu er jeg den der samler informationerne og laver listen over medlemmerne, hvilket blot er en mailing liste, men vi skal fremadrettet have fundet en platform for foreningen (måske egen hjemmeside).

Skulle du have interesse i at blive en del af foreningen kan du sende mig en PM med kontaktinformationer såsom email, navn og evt område (vi har ikke brug for adresse).



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: DAF

Post by d9ha »

Super initiativ. Dejligt at se alle de fantastiske kreationer, der bliver lavet rundt omkring. Hvis i vil tage jer tid til at lave nogle sammenkomster, hvor også nybegyndere kan få en masse fif, tror jeg, at det bliver en vældig succes. Folk er generelt vilde med scaperakvarier, men mange er lidt i tvivl om egne evner.


Mvh
Henrik

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: DAF

Post by Aquahorti »

Det er for tidligt at sige hvor meget der kommer til at ske i gruppen, da de forskellige medlemmer har meget forskellige interesser og ønsker til hvad de vil lave i gruppen. Et andet 'problem' er at vi af gode grunde er spredt i de forskellige landsdele (vi har ingen fra Fyn, så hvis der er aquascapers på Fyn der har lyst til at være med kan de hjælpe med at udfylde det hul på kortet).
Jeg skal give ideerne videre til de virkeligt gode medlemmer som har mest erfaring. Det er dog noget som kræver lokaler til at gøre det, så jeg vil tro at det er noget der bedst ville fungerer i en akvarieforening eller en større dyrehandel.

I mangel af bedre kan jeg godt lave sådanne oplæg, men det kan nok ikke komme som den store overraskelse at det sikkert vil blive lidt på den tørre og teoretiske side... underholdning er ikke det jeg er bedst til, men foredrag er mere min styrke.
Jeg ved ikke om Fruen vil stille op til noget sådant, selv om der er snak om at hun skal lave noget i Århus for en gruppe kvinder i en international forening men det er en kendt gruppe personer og det foregår på engelsk.

Fruen og jeg laver en tur til Fur og Mors her i April for at samle cementsten og forstenet træ for medlemmer, men det er nok tvivlsomt om der er nogen af dem fra Sjælland der har lyst til at køre så langt for at samle hardscape matriale. Skulle andre være interesserede er det intet der forhindre jer i at deltage, bare giv lyd og jeg skal sende en invitation.
Jeg har tidligere vist billeder af cementsten her på hjemmesiden, og jeg har sidenhen fundet ud af at ADAs Kei Stone er samme type sten. Der er forskelle i farverne afhængigt af findestedet men man kan finde sten der ser nøjagtigt ud som dem fra ADA og så koster de gratis...



Post Reply