En reje har "delt" sig.

Generelt om forum, forbedringer, ris/ros
Post Reply
mvk
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 9
Joined: 19 Mar 2016, 08:29
Lokation.: Hvidovre

En reje har "delt" sig.

Post by mvk »

Hvad i alverden er der sket :shock:
En af rejerne er død, og bliver nu ædt af de andre. Der er kun rejer i akvariet så der er ingen "fjender". Sker det bare engang i mellem når alderen trykker?

Hilsen Morten
Attachments
image.jpeg
image.jpeg (2.39 MiB) Viewed 7968 times



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: En reje har "delt" sig.

Post by monjak2444 »

hej morten det er meget normalt adfærd det der den reje der var død er blevet spist af hans buddies intet går til spilde med de små skraldemænd.


mvh

Deniz

mvk
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 9
Joined: 19 Mar 2016, 08:29
Lokation.: Hvidovre

Re: En reje har "delt" sig.

Post by mvk »

Så er der kun 7. Tre stk. er pist væk :shock:, jeg håber ikke det fortsætter. Det er begynde efter et vandskifte og isætning af planter.

Nu vil jeg drukne mine sorger til ølfestivalen. Jeg tæller dem igen på mandag, når jeg får øjne.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: En reje har "delt" sig.

Post by monjak2444 »

damn morten det lyder ikke godt første problem er nok dit vand vis du vil opdrætte rejer i hvidovre i hvertfald caridina rejer så bliver du nød til ikke at bruge postevand på dine rejer.
det andet problem kan være dine planter,normalt når jeg køber planter lader jeg dem stå i vand i en uges tid før jeg sætter dem i akvariet,grunden til jeg gør det er at der kan være sneglegift på planterne som rejerne ikke kan lide også ryger rejerne lidt efter lidt.

god druktur :)


mvh

Deniz

mvk
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 9
Joined: 19 Mar 2016, 08:29
Lokation.: Hvidovre

Re: En reje har "delt" sig.

Post by mvk »

Jeg bruger 2/3 vand fra hanen og 1/3 destilleret vand. Jeg har ikke lavet nogen beregninger, men det kan være at jeg skal prøve en fifty fifty blandning.
At det kan være noget der er kommet med planterne lyder mere sandsynligt. Det er bare noget være lort!



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: En reje har "delt" sig.

Post by monjak2444 »

jeg ville skifte over til 100 % destilleret vand og Gh+ mineral vis du virkelig vil have gang i dem,hanevand i hvidore stinker max og vis du virkelig vil havde gang i dem så er det den vej du skal gå.

det er meget normalt når butikkerne får planter hjem fra det hvor de køber dem fra,så bare husk at ligge planterne i en spand også bare skift vandet vandet et par gange, i stedet for at smide dem i akvariet med det samme.


mvh

Deniz

Post Reply