hjælp en ny i nød

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
Post Reply
Tanjasm
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 1
Joined: 15 Apr 2019, 12:10
Lokation.: 6800 Varde

hjælp en ny i nød

Post by Tanjasm »

hej. jeg er ny inden for akvarieverden generelt. Men har nu fået en 100 l. selskabs akvarie som jeg nyder rigtig meget.

Jeg har et par spørgsmål da jeg vil købe en 54 l. til sønnen og vi er begge ret vilde med de rejer.

1: Har hørt en snakke om at hun avler rejer som foder til sine selskabsfisk synes hun kaldte dem blomme rejer. Er der nogen af jer der kender til det. synes det lyder lidt voldsomt og kan intet finde på blomme rejer.

2: i vore 54 l. akvarie vil vi gerne have en masse rejer. men sønnen vil også gerne have nogle kuhli år og få guppy kan de gå sammen uden alle rejer bliver ædt.

er der evt. andet jeg som nybegynder skal være opmærksom på når det drejer sig om rejer.



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: hjælp en ny i nød

Post by d9ha »

1 kirsebær rejer (cherry rejer / rcs=Red Cherry Shrimp)
2 godt med gemmesteder rødder mos tætte planter, så skal der nok overleve lidt yngel. De vil være lidt sky til at starte med når du har fisk i.
Der er andre muligheder end rcs. Man kan også få rejer af typen Neocaridina (latin) i andre farver. F.eks. gul, lyseblå, mørkeblå, hvidlig, forskellige grader af rød, mørkeblå tofarvet (kaldes rili) sort/blå el. rød/gennemsigtig el rød/lyseblå, orange, sort, + man kan mixe de forskellige, hvor der vil komme sjove kombinationer, men også en del, der bliver grå/brune. Vælger man en ren farve, skal man af og til sortere de dårlige fra, da stammen ellers vil forringes og få dårligere og dårligere farve.


Mvh
Henrik

Post Reply