Interview med Deniz Hassan (monjak2444)

Rejeforum vil forsøge at lave lidt interviews med brugerne
Post Reply
User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Interview med Deniz Hassan (monjak2444)

Post by Jonas »

Navn og brugeralias: Deniz Hassan aka monjak2444

Hvornår og hvordan fik du interessen for rejerne?
Det startede for halvandet år siden i en dyrehandler med saltvandrejer. Jeg var helt solgt og sprang bare i med hoved først og fejlede fuldstændig - de døde 2 måneder efter,men var solgt efter det.

Hvor mange akvarier har du kørende med rejer?
pt 9 akvarier med rejer.

Kan du fortælle lidt om teknikken i dine akvarier?
jeg bruger bundfiltre,skumfilter og led lys

Hvilke mossarter/planter foretrækker du i akvarierne?
jeg har lidt blandet, men foretrækker mos og flydeplanter

Hvad med bundlag? Hvad anvender du og har prøvet tidligere?
jeg bruger lidt forskelligt herhjemme. Redbee,akadama,AT soil og neutralt, også har jeg tidligere brugt fluval stratum og det vil jeg ikke anbefale til nogen

Hvordan forholder du dig til vandskift og vandværdier i rejeakvarierne?
jeg skifter vand en gang om ugen nogengange 2,også bruger jeg gh mineral salt til rejerne både gh+ og gh/kh+ jeg laver ikke forskel på mine rejer når det kommer til vand og foder.

Har du præferencer for specielt foder?
jeg kan godt lide omnia pro og baby pro foder fra akvariebiksen men har lidt blandet så jeg kan mikse det op og jeg foder hver anden dag cirka

Hvilke forskellige rejer har du i dine akvarier?
pt.yellow fire,blue fairy,1carbon rilli,1redrilli,tangerine tiger,crs,cbsmischlinge,taiwan bee king kong,caridina brevia,1deepbluetige,snowwhites.

Hvilke rejer fra din samling er du mest glad for? Kan du lave en top 3? Hvorfor?
1:taiwan bee king kongs og hvorfor jeg elsker den sorte farve og hvordan man skal sige det skjoldene på rejen ser bare crazy ud ligesom en armor.
2:mischlinge og cbs og crs jeg elsker at side at finde forskellige mønster og graduering på rejerne også lave mischlinge jo taiwans så det er altid godt.
3:carbon rilli det er sku en flot reje kan godt lide den måde de er mønstret på og de små sorte prikker der er i det blå område super fed reje bare plat jeg kun har en tilbage :)

Du har tidligere haft lidt ”uheldig” 1.gangs oplevelse med Taiwan Bee rejer – nu ser det dog ud til at gå godt. Hvorfor tror du, at det ikke lykkedes i starten med Taiwan Bee rejerne?
jeg ved faktisk ikke hvad der der skete jeg ved jeg fik nye rejer og 14 dage efter begyndte de at dø,så enten sygdom eller ustabile vandværdier.

Har du specielle ønsker for evt. nye rejer her i 2013/14?
nogle flere taiwan bees og nogle pure black line kunne jeg godt tænke mig

Hvor gør du typisk dine indkøb? Hos forhandlere eller private?
det er meget forskelligt det hvor jeg for den bedste pris :)og at jeg kan ser at rejerne har det godt så betaler jeg gerne.

Har du planlagt eller igangsat andre rejeprojekter for år 2013/14?
jeg har igang sat to projekter den 1 er snowwhites med tangerines og crs med en crs med æg.
nummer 2 er gule rejer med carbon rilli pg en rød rilli os 2 gule med æg :)

Hvordan tror du rejehobbyen vil udvikle sig over i 2013/14?
jeg tror der kommer flere og flere til hobbyen og det er kun godt og det kan man osse se her på siden.også kan man kun håbe der er flere forhandlere der begynder at tage reje forretningen lidt mere seriøst og bestille de speciel produkter vi rejetosser skal bruge.



Wision
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 36
Joined: 10 Sep 2013, 09:58

Re: Interview med Deniz Hassan (monjak2444)

Post by Wision »

Spændende læsning :-). Kan godt tilslutte mig, at det kunne være fedt med lidt lettere adgang til "rejegrej" i butikkerne. :)

Marlene



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Interview med Deniz Hassan (monjak2444)

Post by monjak2444 »

lige præcis marlenevis du går i en akvarie forretnig og siger du skal bruge et eller andet rejefoder eller lignede glor de på dig som om du er fra en anden planet.
men køber primært mit foder hos akvariebiksen han har hvad jeg skal bruge for det meste.


mvh

Deniz

Post Reply