Tak Monjak, men tror de er gået til. Jeg har stadig ikke set nogle...monjak2444 wrote:jeg håber på du har fået unger :)glæder mig til billeder af de små ..
Nu må de snart komme ud
Re: Nu må de snart komme ud
Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
nedtur jeg tror osse jeg har mistet mine men har en del mischlinge på vej i det minste.jeg var vist for lang tid om at rykke dem :(over i osmosevand og mineral blanding
mvh
Deniz
Deniz
Det sgu surt, mine gik også til første gang.Reja wrote:Tak Monjak, men tror de er gået til. Jeg har stadig ikke set nogle...monjak2444 wrote:jeg håber på du har fået unger :)glæder mig til billeder af de små ..
Hvilket pulverfoder bruger du?
-
- Site Admin
jeg bruger noget fra rendo af og og noget fra ebi gold sadako men har ikke brugt den sidste endnu men hvad jeg har hørt at ebi gold tror jeg den hedder skulle være noget af det bedste, hvad bruger i andre af pulverfoder og hvor meget skal man egentlig give dem bare så jeg kan få det slået fast med et syv tommer søm
mvh
Deniz
Deniz
Mit "sortiment" fremgår af min "konkurence video". Af pulver er det primært pulveriseret grønt-flagefodder og risklid.
Mængden - ja, den er virkelig svær. Auto svaret på ethvert forum lader jo til at være "meget lidt".
Hvor meget er meget lidt så? En ting er sikkert. Din definition af meget lidt er sikkert ikke min definition af meget lidt. Det der er meget lidt for mig, må være ingenting for andre.
Jeg har sat min fodermængde op, og kan nu se at jeg formentligt har sultet ret mange rejer ihjel.
På mit Denerle foder, står der at der skal en blok til 20 rejer pr dag. Det svarer ca til 1/4 tabimin. Om næringsindholdet i de to produkter så er sammenlignelige ved jeg ikke, men det er den målestok jeg går ud fra. Jeg fodrer en gang om dagen, 6 dage om ugen. Jeg øger ikke fodermængden fordi der er små unger. Først når de er 7-8 mm begynder jeg at øge fodermængden fordi de er der.
Lad mig endeligt vide hvis i finder en præcis angivelse af hvor meget mad de skal have.
Mængden - ja, den er virkelig svær. Auto svaret på ethvert forum lader jo til at være "meget lidt".
Hvor meget er meget lidt så? En ting er sikkert. Din definition af meget lidt er sikkert ikke min definition af meget lidt. Det der er meget lidt for mig, må være ingenting for andre.
Jeg har sat min fodermængde op, og kan nu se at jeg formentligt har sultet ret mange rejer ihjel.
På mit Denerle foder, står der at der skal en blok til 20 rejer pr dag. Det svarer ca til 1/4 tabimin. Om næringsindholdet i de to produkter så er sammenlignelige ved jeg ikke, men det er den målestok jeg går ud fra. Jeg fodrer en gang om dagen, 6 dage om ugen. Jeg øger ikke fodermængden fordi der er små unger. Først når de er 7-8 mm begynder jeg at øge fodermængden fordi de er der.
Lad mig endeligt vide hvis i finder en præcis angivelse af hvor meget mad de skal have.
Mvh
Carsten
Carsten
Ævmonjak2444 wrote:nedtur jeg tror osse jeg har mistet mine men har en del mischlinge på vej i det minste.jeg var vist for lang tid om at rykke dem :(over i osmosevand og mineral blanding
Bliver spændende med mischlingene.
Last edited by Reja on 07 Dec 2012, 21:18, edited 1 time in total.
Ja Jeg bruger pulveriserede rejepiller fra Sera og pulveriserede grøntpiller. Umiddelbart tror jeg ikke jeg har sultet dem ihjel. Jeg har en viftereje og en del snegle sammen med mine små rejer, så jeg sørger for at være rundhåndet med maden, da der er konkurrence om den. Jeg håber det går bedre næste gang - jeg tror dog de holder pause med yngel pt. Det er ret underligt - jeg har en stribet mischling, som jeg har set blive parret af både min blue bolt og min C-sky red ruby, men der sker intet. Måske er den sterilKrisA wrote:Det sgu surt, mine gik også til første gang.Reja wrote:Tak Monjak, men tror de er gået til. Jeg har stadig ikke set nogle...monjak2444 wrote:jeg håber på du har fået unger :)glæder mig til billeder af de små ..
Hvilket pulverfoder bruger du?
Rejer har vel også lov til lidt "hygge" uden at de nødvendigvis skal have børn.Reja wrote:Det er ret underligt - jeg har en stribet mischling, som jeg har set blive parret af både min blue bolt og min C-sky red ruby, men der sker intet. Måske er den steril
Mvh
Carsten
Carsten
Haha, jacaso wrote:Rejer har vel også lov til lidt "hygge" uden at de nødvendigvis skal have børn.Reja wrote:Det er ret underligt - jeg har en stribet mischling, som jeg har set blive parret af både min blue bolt og min C-sky red ruby, men der sker intet. Måske er den steril
-
- Site Admin
caso # ja mængen er svær at finde ud af ,jeg giver dem kun en lille finger spids af pulver foder og jeg giver dem hver anden dag,så har jeg noget foder fra dennerly til baby rejer der er 3-4 mm og det er ret godt synes jeg.
og dagens optur er jeg har opdaget unger hos taiwan bees på 2-3 mm det ligner lidt mischlinge men man ved sku aldrig men super fedt.
og dagens optur er jeg har opdaget unger hos taiwan bees på 2-3 mm det ligner lidt mischlinge men man ved sku aldrig men super fedt.
mvh
Deniz
Deniz