Mischlinge og TB

Pinto, Blue Bolt, Red Bolt, King Kong, Panda, Red Wine, Red Ruby, Mischlinge
Post Reply
Reja
Rejefreak
Rejefreak

Mischlinge og TB

Post by Reja »

Jeg har i dag fået fine, nye beboere takket være Jonas herinde fra.

Her er lidt billeder af mine mischlinge og taiwan bee. Jeg beklager kvaliteten, men de er taget med mobil. Har prøvet at fjerne det værste genskin på det ene foto med Paint, hvis nogen skulle undre sig :D

Der er også på det sidste billede mulighed for at se forskellen på en taiwan bee panda og en "almindelig" black bee reje (mischling). Nogle gange kan det godt være forvirrende at finde ud af, hvad der er specielt ved taiwan bee versus andre rejer, når man møder dem første gang. Eksempelvis har pandaen mere afgrænsede og stærke farver end black bee, som det kan ses. En mischling er en krydsning, som (kan?) bære taiwan-genet. Da taiwan bee er dyre rejer, er der chance for at erhverve dem på en billigere måde via avl med mischlinge. Det er mig dog endnu ikke helt klart, om alle mischlinge med 100 % sikkerhed bærer taiwangenet, men det kan være en anden ved det?

Når der kommer lidt penge ind på kontoen igen, skal jeg have erhvervet mig et større akvarium til dem, og så håber jeg, at jeg på et tidspunkt kan få succes med lidt avl.
Attachments
reje2.jpg
reje2.jpg (112.16 KiB) Viewed 4413 times
reje.jpg
reje.jpg (128.76 KiB) Viewed 4413 times
reje3.jpg
reje3.jpg (117.17 KiB) Viewed 4413 times

Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Re: Mischlinge og TB

Post by Jonas »

Du kan læse mere om Taiwan Bee og Mischlinge her....hvor du også kan læse mere om generne i de forskellige generationer og kryds mellem rejerne.
http://www.rejeforum.dk/viewtopic.php?f=28&t=56

Håber Pandaerne og Mischlingene falder til. De Mischlinge, som du erhvervede fra mig, er F1 Mischlinge.
Havde du mange Mischlinge/Taiwan Bee i forvejen. Det ligner en Blue Bolt på billedet...

Reja
Rejefreak
Rejefreak

Re: Mischlinge og TB

Post by Reja »

Jonas wrote:Du kan læse mere om Taiwan Bee og Mischlinge her....hvor du også kan læse mere om generne i de forskellige generationer og kryds mellem rejerne.
http://www.rejeforum.dk/viewtopic.php?f=28&t=56

Håber Pandaerne og Mischlingene falder til. De Mischlinge, som du erhvervede fra mig, er F1 Mischlinge.
Havde du mange Mischlinge/Taiwan Bee i forvejen. Det ligner en Blue Bolt på billedet...
Det må jeg lige læse.

Jeg havde ikke særlig mange, og ja, det er en blue bolt :)

Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Post Reply