Galaxy Tiger Shrimp
Re: Galaxy Tiger Shrimp
Det er jo smag og behag selv bevæger jeg mig mere og mere mod naturrejerne i stedet for pangfarvede fancy rejer. I år kommer en del af dem ud i haven. Det kan de fleste af dem formentlig klare helt fint.Tut wrote:Lidt for farveløse til mig.
Jeg har i øvrigt godt held med de "kontaminanter" der var med mine Galaxy:
http://kimsfishyworld.blogspot.dk/2015/ ... -well.html
Jeg har sendt en stak ned til Andreas Karge så han kan få dem under luppen og komme med et bud på slægtskab. Chris Lukhaup så dem sammen med Galaxy Tiger på sin nylige Kina-tur, så de er i hvert fald fra samme lokation som Galaxy.
Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
det er heller ikke den reje der siger mig mest men dens aftegninger er jeg helt vild med og det må jeg give dem der er de sku flotte.forestil sådan en blandet med pinto eller taiwan boom det skal nok komme noget rigtig spændene ud af.
udover det synes jeg altid det er spændene at se rejerne i deres rigtige habitat så man kan se hvordan det foregår
spændene kim så må vi ser hvor eller hvad de rejer kommer fra
udover det synes jeg altid det er spændene at se rejerne i deres rigtige habitat så man kan se hvordan det foregår
mvh
Deniz
Deniz
Lyde spænende med rejer i haven og ja smag og behag er jo ikke ens men jeg vil give jer ret i at mønstrene på dem er super flotte.kim m wrote:Det er jo smag og behag selv bevæger jeg mig mere og mere mod naturrejerne i stedet for pangfarvede fancy rejer. I år kommer en del af dem ud i haven. Det kan de fleste af dem formentlig klare helt fint.Tut wrote:Lidt for farveløse til mig.
Jeg har i øvrigt godt held med de "kontaminanter" der var med mine Galaxy:
http://kimsfishyworld.blogspot.dk/2015/ ... -well.html
Jeg har sendt en stak ned til Andreas Karge så han kan få dem under luppen og komme med et bud på slægtskab. Chris Lukhaup så dem sammen med Galaxy Tiger på sin nylige Kina-tur, så de er i hvert fald fra samme lokation som Galaxy.
Kunnet i øvrigt være spænende selv at finde rejerne i naturen. Jeg har selv nydt at kikke i Dageløkke havn hvor der myldrede med fjordrejer en sommer. De lignede præcist en kæmpe flot Amanoer.
monjak2444 wrote:det er heller ikke den reje der siger mig mest men dens aftegninger er jeg helt vild med og det må jeg give dem der er de sku flotte.forestil sådan en blandet med pinto eller taiwan boom det skal nok komme noget rigtig spændene ud af.
Ja der kunne sikkert komme noget spøjst ud af det. Men selvom begge er Caridina er det jo ikke sikkert de krydser.
Jeg har heller ikke tænkt mig at prøver under nogen omstændigheder, da kryds mellem arter ikke er noget jeg vil beskæftige mig med. Det betyder jo ikke at andre ikke kan gøre forsøget
Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Ja der kunne sikkert komme noget spøjst ud af det. Men selvom begge er Caridina er det jo ikke sikkert de krydser.
Jeg har heller ikke tænkt mig at prøver under nogen omstændigheder, da kryds mellem arter ikke er noget jeg vil beskæftige mig med. Det betyder jo ikke at andre ikke kan gøre forsøget [/quote]
mon ikke de det kan lade sig gøre at parre dem såvidt jeg ved er det kun amano og de forskellige rejer fra sulewesi der ikke mixer med hinanden.
Jeg har heller ikke tænkt mig at prøver under nogen omstændigheder, da kryds mellem arter ikke er noget jeg vil beskæftige mig med. Det betyder jo ikke at andre ikke kan gøre forsøget [/quote]
mon ikke de det kan lade sig gøre at parre dem såvidt jeg ved er det kun amano og de forskellige rejer fra sulewesi der ikke mixer med hinanden.
mvh
Deniz
Deniz