CBS rejer uden filter
-
- Rejeyngel
- Lokation.: Aalborg
CBS rejer uden filter
Har et lille 25 liters akvarie der består af følgende:
ca 15 stk CBS og Orange Sakura rejer
4 Zebra
ca 7 Dværg tandkarper
Har planer om at tilpasse akvariet til Dværg tandkarper og tænker i den forbinde at fjerne filtret.
Da jeg har fundet ud af at fisken fint kan uden
Det nuværende filter er en Eheim pickup 2008.
Men kan CBS rejer også det, skifter 4-5 liter vand ugenligt?
ca 15 stk CBS og Orange Sakura rejer
4 Zebra
ca 7 Dværg tandkarper
Har planer om at tilpasse akvariet til Dværg tandkarper og tænker i den forbinde at fjerne filtret.
Da jeg har fundet ud af at fisken fint kan uden
Det nuværende filter er en Eheim pickup 2008.
Men kan CBS rejer også det, skifter 4-5 liter vand ugenligt?
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: CBS rejer uden filter
hvad er dine vandværdier,og personligt har jeg lært at fisk spiser dine reje så er det næsten ligemeget hvilke fisk det er.
vis det bare er postevand du bruger så vil dine cbs ikke lave yngel afligevel vis du har hårdt vand,men dine orange sakura vil kunne klare den vis du laver vandskift en gang om ugen.
også vil jeg bruge en eller anden slags filter,feks bundfilter er godt gemt af vejen eller et hmf filter i hjørnet,uden filter vil du løbe ind i for mange problemmer tror jeg.
vis det bare er postevand du bruger så vil dine cbs ikke lave yngel afligevel vis du har hårdt vand,men dine orange sakura vil kunne klare den vis du laver vandskift en gang om ugen.
også vil jeg bruge en eller anden slags filter,feks bundfilter er godt gemt af vejen eller et hmf filter i hjørnet,uden filter vil du løbe ind i for mange problemmer tror jeg.
mvh
Deniz
Deniz
-
- Rejeyngel
De går i det vand der kommer ud af vandhanen her i Aalborg.
dGH=21
PH=7,6
dKH=10
CL2=0
Tror nu ikke at Dværg tandkarperpe spiser rejerne, da de hvis ikke tager deres egne unger.
Er dog betænkelig ved at fjerne filtret og overvejer en luftløsning med Elefantfod og 70 liter i timen.
Hvilket os vil give en lavere cirkulation.
Det er mere om rejerne vil kunne klare det uden filter og ugentlig vandskifte.
dGH=21
PH=7,6
dKH=10
CL2=0
Tror nu ikke at Dværg tandkarperpe spiser rejerne, da de hvis ikke tager deres egne unger.
Er dog betænkelig ved at fjerne filtret og overvejer en luftløsning med Elefantfod og 70 liter i timen.
Hvilket os vil give en lavere cirkulation.
Det er mere om rejerne vil kunne klare det uden filter og ugentlig vandskifte.
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
har du fået yngel på cbs.
nu kender jeg ikke tandkarperne men de rør nok ikke de voksne rejer men yngel er en anden sag,jeg galaxy rasborra sammen med gule rejer og de slagtede alle mine unger hver gang men de er osse hurtige.
prøv de der skumfiltre de laver god cirkulation,med elefantfosd laver ikke cirkulation.
nu kender jeg ikke tandkarperne men de rør nok ikke de voksne rejer men yngel er en anden sag,jeg galaxy rasborra sammen med gule rejer og de slagtede alle mine unger hver gang men de er osse hurtige.
prøv de der skumfiltre de laver god cirkulation,med elefantfosd laver ikke cirkulation.
mvh
Deniz
Deniz
monjak2444 wrote:har du fået yngel på cbs.
- Attachments
-
- De her laver også cirkulation
- rundt.jpg (22.48 KiB) Viewed 8507 times
Jeg har haft guppy yngel gående sammen med mine rilli rejer, og når de komme op på omkring 1 cm æder de alle de nyfødte unger..
-
- Rejeyngel
Min plan er godtnok lav cirkulation og her er Elefantfod så løsningen eller intet filter.
Har et andet akv. Hvor der er flere små RCS rejer samt Guppy og Galaxy rasbora, om de har nappet en reje ved jeg ikke.
Rejer er jo gode til at gemme sig så mon det går
Har et andet akv. Hvor der er flere små RCS rejer samt Guppy og Galaxy rasbora, om de har nappet en reje ved jeg ikke.
Rejer er jo gode til at gemme sig så mon det går
De voksne skal nok overleve, jeg har en del rilli rejer gående i mit selskabsakvarium, og de er der stadig, men yngel tror jeg ikke der kommer.
Der er der så godt nok også en del lidt større fisk, men de voksne rejer rører de ikke..
Der er der så godt nok også en del lidt større fisk, men de voksne rejer rører de ikke..